Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Fy tusan, det där var inte roligt att läsa om :(

Ni får hålla en tumme för Líf i början på april då hennes fistelgång ska avlägsnas.

Vilken fruktansvärd historia moli. Det låter som om Dagrúns tandanlag satt väldigt illa till omd et påverkade hennes allmäntillstånd så drastiskt innan op. Vad jag förstod av veterinären när jag pratade med honom efter operationen idag var att hästarna oftast inte är mer besvärade än vad såret varar. Lilla Vera kan ju inte vinkla fram örat, men det kanske löser sig nu när tandämnet, som tydligen var riktigt stort, är borta.

Operationen har apropå det gått bra och Vera mår bra. Skönt!

Nu kan jag uppdatera med lite mer bilder.

dscn8719_192755277.jpg

dscn8700_192754740.jpg

dscn8842_192757069.jpg
dscn8870_192757831.jpg

Ingen fetknopp längre:love:

dscn8883_192753735.jpg

dscn8917_192759639.jpg

dscn8957_192760065.jpg

dscn9085_192761322.jpg
bommarna var lite konstiga tyckte thengill.
Men gillar hans överlinje:d och trivselfläckar:love:

dscn9114_192761683.jpg

här kom han nog bättre på/avståndet var bättre.

Och så tog jag ut lite bilder från filmen där jag rider Glampi:love:

skritt
dscn9128_0020_192775656.jpg

dscn9128_0003_192775251.jpg

dscn9128_0007_192775398.jpg

trav
dscn9128_0010_192775443.jpg

dscn9128_0013_192775812.jpg

dscn9128_0001_192775120.jpg

vad tycker ni?vad kan man säga.

Thengill är så himla läcker :love:

*kl*

Jag är så fruktansvärt trött på svenska ÅF för tillfället, jag förstår verkligen inte att det ska vara så svårt att få iväg en beställning. Jag har nu väntat i 12 arbetsdagar på ett paket som skulle komma efter 3 och har där i mellan jagat ÅF som skyllt på diverse anledningar.

Sen så beställde jag ett paket från USA i måndags och idag fick jag ett mail att paketet ligger på upphämtningsstället efter kl 18 i morgon kväll.

Köpte även en sadel från en privatperson i Storbritannien förra veckan och även hon har hållt kontakten super och hela tiden uppdaterat mig om vart sadeln är osv.

Över lag så tycker jag faktiskt att utlänska ÅF är betydligt trevligare och lättare att ha o göra med än svenska. Är det något ni upplevt också? Jag handlar oftast från USA, Storbritannien, Holland och Tyskland.

Vilket snyggt språng Thengill har!

Och vad mysigt med hästsemester! Jag började också med vägg för Sol, känns lika bra att vänja dem vid det från början, så kan man plocka med någon mer om man vill/behöver. Perfekt ju!

:love:Tack nu blir jag stolt matte, han älskar verkligen att hoppa ska nog göra detta oftare verkar vara bra magträning med för syns på bilderna när jag kollade igenom att han använder magmusklerna jättemycket.

Ja det är underbart att ha med hästarna till sommarstugan.
Nya ridvägar och att ha dem precis brevid sig när man sitter ute och äter osv:love:.
Och de tillhör ju familjen såklart de ska hänga med.
Brukar ta med Thengills vagn med och köra milslånga turer med mamma/pappa/sambo så kan man ta med fika och ja helt underbart.

lite bilder från semestern 2011 med hästarna

dscn0334_163279287.jpg
betessläpp i sommarstugan.

dscn0973_163497040.jpg

Glampi i sommarpäls:love:

dscn0867_163279943.jpg

glampi klipper gräsmattan

bild1637_159928084.jpg

här är thengill redo för en långtur.

stugan_156625778.jpg
bättre bild på vår älskade sommarstuga:love: hästarna går till höger och så runt huset och bortåt in i skogen.

bild0307_192782468.jpg

Här är hela gänget i hagen precis brevid stugan.

Och jag har genomfört många affärer i Sverige utan strul även ett par privata, jag tror mest det beror på vem man köper från och på tur/otur.

KL.
Jag skrev för några dagar sedan att jag skulle provrida en femgångarvalack med svårt för trav, ena galoppen svag, passtaktig tölt nu när han inte ridits på ett tag.

Man tycker verkligen olika. Jag hade inga svårigheter att få honom att ta trav, däremot gick han över i tölt när jag gjorde någon liten halvhalt eller ändrade balanspunkten så jag fick börja om. Inget grisepassande. Inte särskilt svårt för varken höger eller vänster galopp bara jag var tydlig.

Det jag tyckte man kan kritisera är att han var lite seg i munnen. Hängde lite på bettet och drog emot.

Så jag undrar hur häst är när han är tränad.
Måste bli en jättetrevlig pålle!
Han står nu här hemma och funderar på livet. Ridit honom två gånger här, fortfarande inga svårigheter att ta någon gångart. Det tar ju tid att hitta allt, men jag har bytt bett till ett vanligt tredelat i stället för rak mundel och häst är redan känsligare för bettets inverkan.
Kan bli kul fast det förstås finns massor att träna på, både för hästen som är lite rund om magen, och framförallt för mig som ryttare!
Jag som är en kamikazepilot börjar nu fundera över tävling i sommar - tror att han kan överleva en eller två grenar för min tränings skull...

Och attans, den här killen är "bättre" än någon av mina.:p
Jag tycker fortfarande att Karl är enormt duktig, och han är ju stabil i grundgångarterna. Men nye häst har betydligt fräsigare rörelsemönster och bättre tölt (men å andra sidan mycket sämre trav).
Fast, vad vet jag. Med träning kan nog Karl bli OK i tölten också även om han nog aldrig skaffar sig samma frambensaktion.

Och nej, jag tänker inte lägga ut bilder på häst eller skriva hans namn: han är inte min och kommer heller inte att bli och även om jag brukar skriva ganska snällt om "mina" hästar, så tänker jag inte lägga ut bilder på andra människors älsklingar, eller identifiera dem.

Borstiq har en pälsskrapa som är helt outstanding.

Annars finns även Furminatorn som också är bra men jag tycker inte att den funkar när det är MASSOR med päls.

Ingen som ville kommentera Glampi ridbilderna kanske borde lägga dem på gångartstråden istället?

Haha jaså men det ska väl "se ut" som när man rider vilken annan unghäst som helst i princip nu är ju inte ens tölten med på bild heller.

Jag har också handlar mycket i Sverige men tycker ändå servicen är bättre utomlands.

Ska jag ha bättre service än nu så får de teleportera paketen och svara på tankeöverföring, det mesta jag beställer får jag på 1-3 arbetsdagar, har aldrig stött på krångel. Man kan ha otur oavsett var man beställer ifrån, eller välja fel leverantör.

*KL*

Red Fengur en liten sväng igår och shit va pigg:) Som ett ånglok! Ska ta med hunden och Laukur på en promenad idag :)

Var hos barnmorskan idag och hon tyckte inte jag skulle rida nåt mer. Bäbisen ligger långt ner i bäckenet så jag kan få ont senare om jag fortsätter rida. Måste tänka på att ta det lugnt över lag fysiskt pga detta nu. Är ju ändå i vecka 31 så det gör inte så mycket :) Är glad att jag orkar rida så länge som jag gjort och snart är bäbisen ute :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
261
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 997
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar