Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Jag har tänkt köpa en från Hööks nästa år, bra med reflexer och billigare än TP :)

Jag har thermoridbyxor från Mountain Horse, gillar dem även att de är lite stora :)
Innan har jag haft vanliga mjukisar under och då har jag kännt mig som en ål, igår hade jag ridbyxor under och då satt jag bra.
Är lite sugen på overallen från Mountain Horse, men den är ju så jäkla dyr. Tror att CRW kan vara bra också :)

Mountain horse!!!:love: har inte köpt nån egen än men har lånat en några gånger, säger bara helt lovely!!!!

Hööks! MH är för dyr...
Jag sålde min Top Reiter och gick tillbaka till Hööks eftersom jag tycker de är bättre.
TR var snyggare dock. Men vem bryr sig när det är minus 30 liksom?

Jag har en mörkgrön Icestart som jag köpte på Island, den bästa investering jag gjort :bow: Har ridit i -20 grader med bara underställ under utan att fyrsa (bra underställ, Craft). Man blir inte heller svettig, den leder ut fukt. På Island är de en tusenlapp billigare än i Sverige med :angel:

KL.
Kikar väl in och säger att debuten för mig och min bebis gick kanon!
vinst_186639067.jpg

Ja, jag har varit lite sugen på det. Men det har inte blivit av än.

Vilken modell/märke har du? Jag har fått höra att Mountain Horse är bra och Top reiter. Men de är ju så satans dyra. Min mamma sa att hon kunde köpa en till mig, sen fick hon höra vad de kostade och ångrade sig :angel:

Ska nog jaga en begagnad till nästa år istället.

Min är från hööks jättebra kvalite verkligen har haft min i 6-7år nu helt otroligt ju men den är inte sönder någonstans inte nött heller för den delen.
Sitter jättebra det är hällor under fötter, resår i midjan så den är figurnära och inte hänger utan håller uppe, sen är det resår hängslen innuti så blir man varm kan man ta av överdelen och låta den hänga.
Det är bälte i midjan med som håller uppe ytterligare.
Mocka skoning i baken som sagt så man sitter som gjuten och den är riktigt vattentät även vid lite regn och blötsnö.
Reflexer är det med, de nya modellerna är säkert förbättrade ytterligare men tycker denna duger gott och väl tror den (då) kostade runt 1200-1300kr något sådant men helt klart värt pengarna speciellt när man kan ha den i såhär många år.
Så himla skönt att slippa frysa med sen kan man ha vad som helst under med ingen som ser, skitbra när man ska på tävling eller ut och köra med vagnen med håller värmen så bra.
Jag fick min i julklapp av mina föräldrar:love:

Det var jag som satte på din häst rosetten! =) Jättefin! Det blir ngt i framtiden det där! Grattis igen!!:banana::rofl:

Gud så sugen man blir när man ser så fina hästar!!

Bilden på Figge på sommarbete var ju inte fy skam precis. Bruna hästar är så grymt vackra! :love:

Tack! Ja där var han smal och smärt! =) Skitkul att det kom så många fina hingstar idag på en liten skojtävling på is i våran lilla by! :love:

Haha den var ju så stor! =) vänta till nästa år då jag och min bruna springare kommer och sopar banan med er! haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 929
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka