Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Åh :love: Vilken härlig kille!

Elina8, din tjej är också jättefin :) Kul att följa er!

Nu vet jag vad folk menar när dom säger "skaffar du dig en islandshäst har du snart 2"

Fasiken också..

Fiin!:love:
Han var lik min äldsta, Figge. =)

0141.gif

Har jag missat något? Ska du köpa? Eller är det bara drömmar och snygga mamman?

Tack förresten! Och jag måste hålla med, jag hade gärna haft två! Hade varit precis lagom tycker jag. :D

Han är jättesöt!

Kvandi: Vad fin hon ser ut! Kul att ni börjar komma igång!

*kl*

Här är det fullt upp!

Jag håller på att utbildas till en av chefspositionerna på jobbet vilket i och för sig är kul men kräver såklart lite tid!

Utöver det har jag ju en 08:a e. Tjaldur (vill ha!) hemma på inridning. Litlas ägare finns här på buke! Tredje ridturen idag, ridbanan är inte något vidare roligt ställe tycker Litla och jag sitter fruktansvärt illa men två bilder blev det i alla fall innan kameran dog (kan tillägga att jag inte riktigt hade mina snyggaste kläder, tanken var inte från början att vi skulle fota ;)).

32894650.jpg

32894651.jpg

Vi satsar på att ta nya bilder på Litla (och kanske någon mer häst) i helgen om vädret tillåter, så kan vi göra det ute där framåtbjudningen är bättre!

Så har jag Rispa och Filma här också. Ska väl försöka fixa nya bilder på dem också snart, och Stina... Stina är för övrigt riktigt fin bitvis!

Utöver det håller jag på att starta upp företag så jag har att göra - fullt upp! Och så tre hundar på det :p

Jisses människa, hur hinner du med?!:eek: :p

Fina hästar du har hos dig. :love: Rispa är ju grymt snygg! :d

Någon som har erfarenhet av Eric Le Tixerant-gjorden?
Är grymt sugen på en sådan :)

Det undrar jag också ibland ;)
Jag har dock turen att jobba "bra" tider (börjar oftast tidigt eller rätt sent) så oftast går det ihop i alla fall. Men tilläggas ska väl att fritiden ägnas åt hästar och hundar och inget annat - tur att jag inte är världens socialaste :o

Tack! :D
Rispa är jättesnygg! :love:

Tina_sj: Japp, den Tjaldur! :love:

Kul! Jag har också en -08a efter honom!
Kristall, hur mysig & snäll som helst :)
DSC_0256.JPG

Mamma är Gletta från Marklanda (E. Odur frá Torfastödum) 16 år, gått som avelsto bara, hennes mamma är bed extr. 8,30.
Fått 10 avkommor hos oss :)

Ja, han rids lite nu, rids i skritt, trav, galopp tölt-grissepass-aktigt emellanåt. Vill helst att han ska trava/galoppera nu i börja & stärka upp sig.
Rids ut själv, väldigt lyhöd på röst & vikthjälper, kan galoppera på honom & när jag säger whoo stannar/saktar han av direkt.
Jättemysigt & riktigt go, lätt att älska ;)
Idag red vi utan repgrimman under tränset för första gången & det gick toppen!

428237_10151341322160104_738540103_23101748_1135118374_n_191924991.jpg

Har Litla också samma fina lynne? :)

Skulle aldrig lägga så mycket pengar på något som är så dåligt konstruerad. Har än så länge inte hittat någon av ok kvalitet.

Vill man ha en tryckfördelande gjord så hade jag rekomenderat en Wintec/ Bates CAIR gjord.

Oj! 3dje gången och galopp? Här går det undan :)

Elina8,
Ja både drömmer och tänker. Är otroligt fäst vid henne då det är en helt outstanding prinsessa som man inte får gå förbi utan att stanna och mysa massa först, hon är mänsklig! Jag kan få köpa henne och vill.
Men sen tänker jag hur mycket jag ska lägga ner och satsa på Rigel.
Vad ska jag då ha hans mamma till? Kan inte använda min "egna" hingst ändå.
Blir bara mer jobb och fel klaffar.

Rigel går först i alla lägen också vilket inte är schysst. Jag har köpt en häst jag älskar så mycket att jag inte kan dela på det.
Jag är nog en enhäst människa.

Halvt kl*
Hursomhelst. Idag red vi för 5 gången! Jag har noja att rida för tätt inpå i början då jag tänker/inbillar mig att dom kan ha träningsverk och bli avskräckta ;) säkra före det osäkra iaf.

Allt satt på sin plats! Vi svängde med hängande tyglar, gick fram på smackljud och stanna på squese :D Sen släppte jag henne och busade, skitkul tyckte vi! Jag måste få hennes "mänsklighet på film" :p

Vad roligt att se filmen vad pigg o känslig hon verkar! Roligt när hon stod vid dig o såg lurig ut så smackade du o så for hon iväg hihi!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
270
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 000
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar