Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*
Nu har jag fixat bilder från morgonens sadelprovning nummer två. Tryckte precis överallt och lyfta ben i 90 grader på båda sidor, och jo!! Sol har helskum anatomi, hennes bogblad sitter faktiskt såhär.
Om de sitter längre bak så är de antingen räfflade eller så sitter hennes revben utanpå bogbladen.
Här slutar bogbladet när hon står still. Alltså ganska precis på linjen som jag trodde innan. Man ser ganska tydligt att hela fingertoppen är intryckt bakom/under.
Och här har jag lyft benet 90grader
Inte alls särskilt stor skillnad, på Godi rörde det sig minst en handbredd. Här är det snarare 3 fingrar. Jag gjorde om det flera gånger för jag tyckte det var konstigt, Sol var måttligt road. Men jo, längre bak än såhär kommer det inte hur jag än vinklade benet.
Och här ser man med sadeln på. Jag trycker in där bogbladet är i stillastående. När jag lyfter så hamnar det precis i linje med sadeln.
Och här trycker jag in vid sista revbenet, längre upp än så känner jag det inte.
Nu blev det inte denna sadel ändå, för den tippade fortfarande fram med pad under, bomvidden var helt ok, men hon hade behövt lite smalare vinkel. Men förutom det så tycker jag ändå att den låg helt ok. Hade den inte tippat och glidit fram så hade den legat kvar bakom bogbladet även i rörelse.