Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*
Om Gloien funkade så hade jag provat en Knights Lady Hawk
Om Gloien funkade så hade jag provat en Knights Lady Hawk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapplån
Onödigt att skrämma folk från att rida på ridbana och volter när det i många fall faktiskt är mycket bra för hästen.
Jag tycker att det skapar mycket onödig osäkerhet när man lyfter fram saker som skadliga som inte nödvändigtvis behöver vara det.
Alla är vi barn i början, och jag tror att de flesta inte harvar runt på små volter i så stor utsträckning att det är skadligt.
Det gör nog de flesta som väl är.Det är varierad ridning jag förespråkar.
Personligen rider jag mycket på volt när jag rider på ridbanan, det är liksom vitsen att kunna göra de krummelurer som inte fungerar ute, ska jag rida rakt fram ( vilket jag gör för det mesta) så rider jag ut.
Hoppas det löser sej. En häst i flocken som varit lös i magen i många år (men är pigg o glad f ö) har fått Bio Premium http://vetnutra.com/default.asp?pid=41 och efter en vecka rinner magen inte längre. Du kan ha det här i tankarna o ev ta upp med veterinären om ni inte talat om det. (Hästen ovan var det en veterinär som tipsade om det)
Ja denna vinter är ju helt sjuk. Nästan alla ja känner både ytligt och nära åker in på sjukhus titt som tätt.
Hon är 18 år, och supergo, Har aldrig sett godståg, men tog allt med ro.
Jag menar obalans och styvhet. Islandshästar är bra på att dölja smärta och visar inte alltid klar hälta.Visar hästen hälta är det väl knappast bra att rida den alls oavsett var. Och har man en instruktör som lär ut voltridning kan denne förhoppningvis påtala om hästen är halt.
Personligen rider jag mycket på volt när jag rider på ridbanan, det är liksom vitsen att kunna göra de krummelurer som inte fungerar ute, ska jag rida rakt fram ( vilket jag gör för det mesta) så rider jag ut.