Snabbtorkade lagellack

seche vite verkar bra efter alla goda rekommendationer. Så jag testar det. Om jag förstått rätt målar jag med vanligt nagellack och sedan applicerar med seche när det vanliga fortfarande inte torkat helt? (Ungefär pass torrt skall det vara?) man kan inte måla före med seche innan man målar med vanligt nagellack!

Du målar med vilket lack som helst, innan det torkat helt stryker du Seche vite över.
Och du kan inte lägga Seche vite först. Funkar inte riktigt som det är tänkt då.;)

Du målar med vilket lack som helst, innan det torkat helt stryker du Seche vite över.
Och du kan inte lägga Seche vite först. Funkar inte riktigt som det är tänkt då.;)

Tack för svaret Förstått hur man gör men hur pass mycket måste nagellacket ha torkar innan man applicerar seche?

Tack för svaret Förstått hur man gör men hur pass mycket måste nagellacket ha torkar innan man applicerar seche?

Bara så pass att du tror det går att måla över utan att penseln till överlacket färgas av ditt vanliga lack. En hinna bör ha bildats lite överst liksom.

• Gilla
Reactions: Mim
Bara så pass att du tror det går att måla över utan att penseln till överlacket färgas av ditt vanliga lack. En hinna bör ha bildats lite överst liksom.
Tack Hur pass mycket snabbare torkar det? (Förstår givetvis att det är ett hmm. Använder framförallt Claudia och depend)

Tack Hur pass mycket snabbare torkar det? (Förstår givetvis att det är ett hmm. Använder framförallt Claudia och depend)

Jag brukar måla 2-3 lager lack och ibland ha ngt glitterlack dessutom över. Skulle jag vänta normalt skulle varje lager behöva torka.
Nu målar jag bara alla naglar, fortsätter direkt till nästa lager etc tills det täcker. Sen direkt på med Seche vite. Efter ca 5 min är allt torrt.

Då tar det alltså längre tid IOM alla lager.

seche vite verkar bra efter alla goda rekommendationer. Så jag testar det. Om jag förstått rätt målar jag med vanligt nagellack och sedan applicerar med seche när det vanliga fortfarande inte torkat helt? (Ungefär pass torrt skall det vara?) man kan inte måla före med seche innan man målar med vanligt nagellack!
Fast först har du underlack så naglarna inte blir missfärgade (av vanliga lacket), sedan lack och sedan Seche vite.

Du kan inte ha det på när lacket är uppenbart kladdigt utan när det torkat lite, någon minut eller så och är lite klapptorrt (eller vad man kan kalla det). Såvitt jag har uppfattat det så är det mycket mycket snabbare, som säkert mindre än halva tiden i alla fall, använder OPI mest eller China Glaze.

Jag tycker lacket håller betydligt bättre också. Om jag slarvat och bara haft vanliga lacket kan det ju vara chippat redan till kvällen. Med underlack, två lager lack och överlack så håller det fint flera dagar i alla fall.

(Precis som för tuapua så brukar jag kunna måla i ett utan ngn direkt väntan emellan. Börjar med underlack på vänster och sedan höger och när man är klar med höger så har vänster torkat nog för färgat lack osv.)

Senast ändrad:
Det finns quick dry droppar också. De funkar om man bara har ett lager lack, har man flera lager kan det bli jack i ändå då det inte torkar alla lager.
Det är alltså en slags olja man droppar på med pipett så torkar det direkt. Jag har från Essie.
MTM4NzY2MjU1NjY5NzE2NzQy.jpg

Fördelen är att man inte penslar på så man behöver inte vänta lika länge.

• Gilla
Reactions: Mim
Köp överlacket Seche Vite istället. Det gör att vilket lack som helst torkar i ett kick. Och sitter bättre och ger snygg glans.
Vansinnigt bra!
+ 1 på den!!! Det gör verkligen alla lack till snabbtorkande - och så mycket hållbarare också!!! Dessa funktioner hänger nog ihop föresten - i o m att man målar på det innan det färgade lacket torkat så "kryper det ner" i och härdar det färgade.

Jag läste nånstans att man målar ena handens naglar med vanligt lack och på med Seche vite direkt efter, innan man börjar måla nästa hands naglar.
Så så har jag gjort, och aldrig haft nagellack som kladdat.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 853
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 375
Senast: Mariax2
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 023
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 430
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar