Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte midsommarstången symbol för livmodern? Ringarna är äggstockarna? Trodde jag iaf.Fallossymbolen Darling. Fallossymbolen som vi dansar runt.
Är inte midsommarstången symbol för livmodern? Ringarna är äggstockarna? Trodde jag iaf.
På de tiden när midsommarstången "uppfanns" tror jag knappt att någon visste att kvinnan var något annat än ett kärl som mannen förde in din säd i.Är inte midsommarstången symbol för livmodern? Ringarna är äggstockarna? Trodde jag iaf.
och när jag kollade fanns jag dettaPå de tiden när midsommarstången "uppfanns" tror jag knappt att någon visste att kvinnan var något annat än ett kärl som mannen förde in din säd i.
Måste googla detta.
(bukehandling - svara först, kolla sen....)
och när jag kollade fanns jag detta
En vanlig men felaktig föreställning är att midsommarstången skulle vara en fallossymbol.[3] Stångens ursprung är omtvistat, och teorier om forntida fruktbarhetsriter finns, men att den i äldre tid skulle ha symboliserat en fallos saknar belägg.[2][3] Idén om midsommarstången som en forntida fallossymbol uppkom under 1800-talets slut, och hänger enligt etnologen Jonas Engman samman med Freuds och psykoanalysens inflytande.[3] Däremot kan stången vara inspirerad av kristen symbolik, skriver Engman.
Men firar folk midsommar som på filmen?
Visst många äter sill och tar nubbe och jordgubbar.
Men resa midsommarstång och dansa runt som små grodor?
Det är ju rätt märkligt.