Är det fler än jag... (facebook)

Jag har aldrig sett något positivt om Trump, MAGA osv, eller SD för den delen. I min bubbla är det solklart skit och helt ofattbart vem som egentligen röstar på sånt.
Jag har vad jag vet inga vänner eller bekanta som gillar Trump, och förstår inte heller hur någon med mer än en halv fungerande hjärncell kan gå på skiten. Ändå kommer det upp som förslag gång på gång. Jag tror som sagt att jag stannat till på något sådant inlägg eftersom det är så chockerande dumt att man liksom inte kan undgå att haja till. Om man sedan kollar kommentarerna för att försöka förstå om det verkligen är på riktigt bestämmer sig algoritmen blixtsnabbt för att jag gillar eländet.

Jag har vad jag vet inga vänner eller bekanta som gillar Trump, och förstår inte heller hur någon med mer än en halv fungerande hjärncell kan gå på skiten. Ändå kommer det upp som förslag gång på gång. Jag tror som sagt att jag stannat till på något sådant inlägg eftersom det är så chockerande dumt att man liksom inte kan undgå att haja till. Om man sedan kollar kommentarerna för att försöka förstå om det verkligen är på riktigt bestämmer sig algoritmen blixtsnabbt för att jag gillar eländet.
Ja det går fort. Jag stannade till på pungvax en gång...

Jag verkar få upp en del anti-trans helt plötsligt trots att jag verkligen inte håller med och inte brukar gilla liknande inlägg utan tvärtom! Uttaladen från politikers sidor och länkar till vad specifika idioter till politiker gjort som att personligen besöka bibliotek i sin närhet efter tips för gud nåde om det finns mensskydd även på herrtoan ... :arghh:

Gick in och kollade lite flöde.
Kompis som lagt upp hundbild.
Kattgrupp.
Hästgrupp.
Reklam för tavlor.
Kattgrupp.
Kattgrupp.
Hästgrupp.
Ridklubb.
Kompis tackar för födelsedagshälsning.
Reklam för godis.

Så ser mitt flöde ut, har inget politiskt öht, bara katter och hästar 😍

Får inte upp någonting relaterat till amerikansk politik eller politiker alls. Är hästar, djur, odling och vetenskapsgrejer blandat med lite skräp. Och då kollar jag ändå en del på youtube på kanaler som ibland diskuterar amerikansk politik.

Gick in och kollade lite flöde.
Kompis som lagt upp hundbild.
Kattgrupp.
Hästgrupp.
Reklam för tavlor.
Kattgrupp.
Kattgrupp.
Hästgrupp.
Ridklubb.
Kompis tackar för födelsedagshälsning.
Reklam för godis.

Så ser mitt flöde ut, har inget politiskt öht, bara katter och hästar 😍
Ungefär som hos mig. Fast istället för godis- eller tavelreklam är det yllekläder eftersom jag googlat efter det senaste tiden 😅 Men mycket hästar och katter överallt.

Intressant hur olika det är.
När jag la upp det här så hade jag så långt jag scrollade minst 5 inlägg som hyllade Trump, Leon Snusk eller MAGA. Nästa gång jag gick in så fick jag istället Trump kritiska inlägg och efter det var det något annat. De kommer i vågor helt enkelt. Jag har dock aldrig tidigare så här tydligt fått så mycket propaganda av den här typen vilket jag kopplar ihop med Suckerbergs eftergift inför diktatorn eftersom det var när han börjat slicka skor som det här började och det kommer rätt ofta.

Inte märkt av det, i mina Metaflöden på i
FB och Insta är det hundar, hästar, en del frisyrer (kan sååå fastna i frisörreels!) och en hel del satirisk och samhällskritisk humor.

Inget om Trump men dyker ibland upp inlägg om att en mur mot invandrare borde byggts på 1500 talet eller olika namn på mexikansk golfen.
Annars mest är det mest från olika svensk tidningar, ett överflöd av inlägg från veganska sidor (speciellt efter jag gick med i en carnivore grupp och köttkoma) men annars mest klipp på katter, hundar och av någon anledning ett par som spelar olika spel och förloraren ska göra disken eller liknande.

Inget om Trump men dyker ibland upp inlägg om att en mur mot invandrare borde byggts på 1500 talet eller olika namn på mexikansk golfen.
Annars mest är det mest från olika svensk tidningar, ett överflöd av inlägg från veganska sidor (speciellt efter jag gick med i en carnivore grupp och köttkoma) men annars mest klipp på katter, hundar och av någon anledning ett par som spelar olika spel och förloraren ska göra disken eller liknande.

Coolt att vissa verkar få tvärtom! Men kanske är för sådana "stora" ämnen som mat och politik.

Jag försöker hålla mig från Facebook eftersom jag tycker det har spårat fullkomligt, men kollade översta inläggen nu. Få inlägg från nån jag följer, mest förslag från andra:

Bortsprungen katt (grupp jag följer)
Hästöron och sommaräng
Parfymsplittrensning (grupp jag följer)
Sverige för UNHCR
The other 98%, anti-miljardärer+Trump
Mer parfym
Lokaltidningen från uppväxtstaden
Way out West-reklam
The Onion-satir
Anti-Musk
Smycken
Anti-Trump+Putinmeme (man jag följer)
Transperson-stöttning (samme man)

Så rätt mycket i linje med vad jag gillar 🙂

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 790
Senast: Hedinn
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 174
Senast: valpköpare
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 918
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 999
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka