Snabbfråga: Hur många sprutor får köpas receptfritt?

E

Eeiram

Hej!

Jag är på väg till Apoteket för att köpa avmaskningsmedel till de fyra hästarna i stallet. Vi skall köpa med substansen ivermektin, men i Apotekets folder står det att doseringssprutorna med denna substans endast får köpa någon enstaka receptfritt. Får man alltså inte köpa fyra stycken utan måste då ha recept eller vaddå?

- Marie

Sv: Snabbfråga: Hur många sprutor får köpas receptfritt?

Jo du får köpa 4 st, men om du vill ha 10 pack (där priset blir mycket billigare per styck) så måste en veterinär skriva ut ett recept på det.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
39 143
Senast: moholmarabs
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 210
Senast: Madick
·
E
Hästvård Hej! Jag måste bara fråga om jag uppfattat det hela rätt. Jag har läst i många gamla trådar, men måste ändå fråga själv för säkerhets...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 508
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar