G
GaurdianAngel
Anser Du att Din hund ska respektera en främmande människas nej?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GaurdianAngel skrev:Anser Du att Din hund ska respektera en främmande människas nej?
Gnist skrev:Nej mina hundar ska inte lyda någon utanför familjen
PIRU skrev:Hur menar du ska hunden bli helt rabiat o skogstokig om nån passar din hund
PIRU skrev:över helgen då du ska på Ålands kryssning o svaja me höfterna ???
PIRU skrev:Klart som fan den som håller i kopplet ska hunden lyssna på kallas för tillgänglig inget annat
PIRU skrev:men har jag hunden i koppel eller under lydnad då ska det bara vara jag o ingen annan.
Ja.GaurdianAngel skrev:Anser Du att Din hund ska respektera en främmande människas nej?
kpist skrev:Nej det gör jag inte, helt främmande människor behöver hon inte lyssna på alls. Hon får lyssna på mig om det är så att vi för ovanlighetens skull hälsar.
simba_112 skrev:Håller med Minerva.
Har en kompis som jämt och ständigt ropar på min hund NÄR jag är med och vi går i skogen. Som tur är lyssnar han inte alls på henne *fniss* för då skulle han bli alldeles förvirrad för även om hon vill väl är hon ingen hundmänniska.
En annan gång var min sambos kusin snabb och skulle ta ut min hund ur skuffen på bilen, jag säger alltid "stanna" det första jag gör när jag öppnar skuffen annars hoppar han ut, men han öppnade bara skuffen och hunden hoppade självklart ut för ingen hade ju sagt att han skulle stanna. Kusinen började skälla och gorma på min stackars hund som helt förvirrad tittade på mig och undrade vad han gjort fel !! Jag blev så förbannad att jag skällde ut den här kusinen och talade om för han att han har minsann ingen rätt att skälla på min hund, speciellt när han inte gjort något fel
Efter det har han låtit hunden vara
Så du menar att din IPO-hund skulle lyda vem som helst lika bra som den lyder dig??
Grana skrev:Men sen vill jag heller inte att mina ska lyssna på andra hur som helst. Just för de kanske säger nej titt som tätt, på sånt som jag anser mina hundar får göra.