Smultronställen - Falköping - Hjo omnejd!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Nu vill jag ha tips på smultronställen i Falköping - Hjo med omnejd. Allt från loppisar till caféer eller kanske en gårdsbutik eller varför inte någon trevlig affär man inte får missa. Så bring it on!

Fortsätter att tipsa om Osterian i Falköping.
Wrågården hade jag själv velat besöka, ligger också i Falköping. Serverar bison bla.
Sen är Karlsborg trevligt, speciellt fästningen.

Du har en bisonfarm utanför Hjo också. Gate bison. I Hjo kan man åka minitåg genom staden. Och Forsvik med Göta kanal är intressant om ni svänger åt det hållet.

Är du det minsta intresserad av konst, så käka högkvalitativt och prisvärt på Löfwings Ateljé & Krog i Broddetorp, på Hornborgasjöns östra strand - strax norr om Falköping.
Lägg nån timme extra på hans utställning och gårdens utsiktstorn.
http://www.lofwings.se/

Det slog mig, att i princip direkt anknytning till Löfwings finns Ekornavallen, om man gillar förhistorik.
https://www.raa.se/kulturarvet/arkeologi-fornlamningar-och-fynd/
006.jpg

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 097
Senast: EmmaBovary
·
Fritid Min min tillhör kategorin av människor som Ä L S K A R bilsemester. Jag flyger gärna 3-5h söderut och landar i en solstol en vecka eller...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?