Smuggelhundar?

Sv: Smuggelhundar?

I Sverige är man ju fortfarande oskydlig till något annat har bevisats. Nu har uppfödaren fått ögonen på sig och utredning pågår så hon lär nog inte komma undan med fler dylika försök.

*KL*
Jag tror dessutom att det finns massor med saker som vi inte vet om och aldrig kommer att få reda på när det gäller denna kvinnan och hundarna.

*KL*
Jag tror dessutom att det finns massor med saker som vi inte vet om och aldrig kommer att få reda på när det gäller denna kvinnan och hundarna.

Absolut. Vi lär aldrig få veta exakt varför det blev som det blev. Vi får hoppas att hundarna får det bra från nu och framåt iaf.

Jag skulle tro att någon har ledsnat eller så kanske de inte har råd eller tid att ta hand om hundarna.

Det finns grymma människor i världen som behandlar djur illa, man vill tro det bästa om sitt eget land men det är när liknande saker som detta händer man börjar tvivla. Tycker att det har varit hemskt mycket om vanvård nu i senare tider! :mad:

Jag skulle tro att någon har ledsnat eller så kanske de inte har råd eller tid att ta hand om hundarna.

Det finns grymma människor i världen som behandlar djur illa, man vill tro det bästa om sitt eget land men det är när liknande saker som detta händer man börjar tvivla. Tycker att det har varit hemskt mycket om vanvård nu i senare tider! :mad:

Jag tror det är mer sannolikt att det ligger en personlig tragedi bakom hela historian. Tänk vad olika syn på saker och ting man kan ha.

Har läst artiklarna och det är en konstig historia. Det namn och telnr kvinnan hänvisar till (som skulle gå till den som släppt ut hennes hundar) existerar ju inte ens enligt polisen.

Djurskyddslagen är väldigt tandlös, det ska oerhört mycket till innan de kan förbjuda någon att ha djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 030
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka