Smuggelhundar?

Sv: Smuggelhundar?

Tror inte det är smuggelhundar, utan att det antingen är någon som ledsnat på hundarna och dumpat dem eller att de är förrymda.

Dock känns det första alternativet mer troligt med tanke på deras skick och skygghet.

Om de är märkta och reggade i Sverige, så bör det gå fort att ta reda på ägarna tycker jag. Håller tummarna att de får tag på alla innan det händer dem något.

En var märkt av en veterinär i Mälardalen, men inte reggad någonstans. Så svensk är den, men utan att det gick att hitta ägaren. Hemskt är det i alla fall!

Läste det i morse och blev väldigt illa berörd. Nåt skumt är det, annars skulle väl ägaren gett sig tillkänna i så fall. Stackarna, i detta råkalla regniga väder.
Om nån hör nåt mer om dom, så hör av er. Skulle vara så skönt att det redde upp sig.

Jäkla PIRU!
Nu har jag te i tangentbordet ...
Såg bilden av en "kines" attackerandes skyddsärmen!

nån hund hade en ovanlig chipmärkning som tydligen görs i tyskland och är vanlig i de närliggande länderna, men den kan ju ursprungligen vara en importhund som bott i sverige ett tag...

I vilket fall som helst, så hoppas jag att de får tag på den eller de som gjort det här. Fast risken är väl minimal. :(

Dvärghundar brukar väl ha lite sämre tandstatus, därav min fördom. :D

jo kanske det och speciellt kinesen då tänderna och pälsen ligger på samma gen. fast det är en myt att dom tappar tänderna.

dom har färre tänder då dom föds - men de tänder de har sitter lika bra som andra hundars tänder. det är min erfarenhet iafl. här kampas det för fullt och tuggar på märgben 10h om dan. :D

*lån*

Mysteriet med nakenhundarna löst
Nu har polisen hittat ägaren till de lösspringande övergivna kinesiska nakenhundar som hittats kring Örebro den senaste veckan.

Polisen kom i kontakt med ägaren efter tips från personer som tyckt sig ha känt igen hundarna på bild i tidningar, skriver Nerikes Allehanda i sin nätupplaga.

Hundarna ska ha släppts ut utan tillsyn och mat av ägaren som hade en kennel.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2008-02-11

Än är inte sista idioten född uppenbarligen :mad:

Jag tänkte precis skriva att det låter ju som att någon uppfödare har flippat ur och bara släppt ut hundarna. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 030
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka