Smittar tumörer?

M

mirage_

Gerbilen Charlie-Chicken har fått en doftkörteltumör. Kan man smittas av tumörer, gerbil - gerbil, gerbil - människa? Den sitter ju på hans mage så man kan inte hålla honom utan att röra tumören...

Kanske ska ligga på "Andra djur", men jag tänkte att tumörer kan ju alla få och det borde väl vara samma svar för vem som än fått den.

Sv: Smittar tumörer?

jag har svårt att tro att tumörer skulle smitta på det sättet

(hm... tror faktiskt att du skulle få mera svar om du satte den här tråden vid "andra djur"..)

Senast ändrad:

Naaw, stackars charlie-chicken :cry:
Våran hamster fick tumör, den dog. (våran katt fick en tumör på magen, den var vi tvungen ta bort.) (för er som undrar :angel: )

men för att återgå till tråden, nej, de smittar inte, alla gnagar-djur har väldigt lätt att få tumörer, de smittar inte via beröring.

Tumörer smittar alls inte, inte mellan samma art, inte mellan olika arter.

Men vi skickar frågan till Andra djur ändå, kanske finns det någon där som har något vettigt att säga om tumörer på gerbiler.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
728
Senast: Bapelsin
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 043
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar