Sv: Smeknamn.

Vår hund Xcaret kallas kort och gott för X:a, våran förra hund Borhin kallades för Boing boing (han var vääääldigt hyper av sig och kunde knappt sitta stilla)
Även syrrans hund Isis har ett smeknamn, Fisen/Fisis ;) då hon som liten valp hade lite gaser i magen.. :P

Min hund heter Japp. Några av smeknamnen från mig och andra är: jappen, jappisen, nappen, jappi, gubben, killen,tussen, gullegubben, bebisen, busen, finis

Min heter Ragge, han brukar kallas för, Ragnar, Reggie, Tigern, Lufsen, Lurven, Morris, mfl. Och alla smeknamnen passar perfekt;)

Schäfern, 70 cm hög och lååång heter Yambo men kallas mest för Kamelen.
:p

Min heter Baloo och kallas oftast för det. Men det blir också Badde, Labaloo, Laboo, Gosehund och Fishund. :p

Vanilla Sky

"riktiga" smeknamnet är Nilla, så det blir massor av versioner av det
Nill Pill
Nillson
Nillsa
Nilma
osv.
I övrigt blir det ofta
Grisen
Räkan
Gurkan
bebis
Suni

Hon lystrar på vad som helst om man säger det med rätt tonfall :D

Schäfern heter Hanko, men som man säger kärt barn har många namn så som lilla gubben, Gubben, lillprinsen(fick namnet från bruksklubben), hanko-panko-pannkaka, fjant, grisen, killen.

yorkieterriern heter Dame Delilha men kallas Ebba till vardags. Men även denna lilla dam har många smeknamn så som ebbisen, ebba-peppa, ebbson, snuttis, råttan, lilltroll.

Stackars hundar egentligen. Måste bli lite förvirrande att ha så många namn. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 014
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 654
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka