attempt

Trådstartare
Vilka smeknamn har era hundar blivit kallade av er, släktingar eller andra personer? Skriv också vad hundens riktiga namn är.

Min vovve, som heter Bosco, har blivit kallad: Boss, Bossen, Grisen, Bubben, Gizen, Bosc, Killen, Gubben, korven.. och säkert mer namn som jag inte kommer på. :rofl:

Sv: Smeknamn.

Min hund heter Hilda till vardags.

Kallas/har kallats:
Hilden, Vilda, Hildenvilden, Vilda-Hilda, Nakenfisen, Skräpdjur, Råttan, Bebis, Mysdjur, Snoozli, DAMP-hund, Bäsi, Fuldjur, Gina, Divan och säkert massor med mer :D

Min hette Daisy hos uppfödaren, Deetah sedan hon kom därifrån (även reggad som Deetah), kallas för (Deetah såklart), Dajto, Dita-Skita, Ditis, Gumman, Snuttan. Och av de som inte vet vad hon heter, Sita, Rita, Bita osv.!

Min afghan jag hade hette i stamtavlan Kashmar, men jag kallade honom Gubbs, han hade under hakan en lång tofs, han såg ut som en gubbe med långt pipskägg. Min lilla york hette Esmeralda i stamtavlan men kallades för Pyret, ibland för Mummis. Min pappis hette Pinochio men kallades för Tuzzen. De andra kallades för de namn de hade med sig i stamtavlorna.

Selma har kallats för:
Racergris :love: Det är verkligen det som passar bäst!
Min pappa brukar kalla henne för Slemmet.
Slemma får hon heta ganska ofta.
Grisen / mysgrisen
Muppen

Min hund heter Bruno och har blivit kallad för Brunte, Boriis, Snuffen, Braawno, Jolfakungen, Brunee och många fleer :)

Oj, det är nog massa, men tar de vanligaste då hehe.

Mina hundar:

Rocco - Puppy (lyssnar han mkt mer på än Rocco så det är nästan så han heter det nu istället :p )

Lexus - Lex, Lill-puppen (brukar kalla dem för stor-puppen och lill-puppen ibland :D) , Kexus, Sparris

Morsans :

Lotus - Loten, Köttbullen, Klotus hehe

Yatzy - Yatz, Bebis, Yatska (fast han är/var egentligen min men när jag flyttade hemifrån till lägenhet kändes det taskigt att ta med mig honom som levt sju år på gård och kunnat springa fritt hur han vill)

Min hund heter Engla.

Kallas/kallats:

Englan, Ängel, Inga, Pinga, Inlgis-Pinglis, English, Englis, Englie, Englan, Sorken, Sorkis, Sorkisen, Råttan, Köttfärslimpan, Hot-dog, Pinglan, Bebis, Fjortis, Grisen, Valpskalle, Valpen.

Hon lyssnar till nästan alla.:)

Mitt tok heter Repro men kallas för:

Repro-peppro
Knäppro
took
Lilltroll
Dyngvovve
kräket
Bääbis
Alla sagda med kärlek. Han har nog ca 10 namn till som jag inte kommer ihåg nu, men han har många smeknamn i olika situationer.:D
Av folk som inte hör rätt:

Retro
Treo
Zeppo
mm

Råda:

Rådis, Rhoades, Roadkill, Rådisen, Vilda Bebin, lillvispen, den vispiga valpen, lillskvalpen, hinken, My, Mysan, Py, Pysan, Vargtass, LisaMärtaLottaFiaStina.

Sirius kallas för det mesta. Ibland kallar jag honom för Bent eller John Malkovich. För han har Bent Branderups skägg och John Malkovichs små, tättsittande, skelande ögon :D

Jag undrar vad hans mamma hade för sig egentligen ...

Vår lillkille heter Rexi han brukar kallas för Reximan o Rexe (bara grannen som säger så), Puppen, bubben, lillskit, knäppo, Rexi-Pexi, bääse, kille-bille.

Pappas vovve (som jag fortfarande räknar som min) heter Zicco, han kallas för Psycho, Zajko, knäppis, Foppen, plutten, bääse, gulleplutt.

De namn jag kommer på nu iaf:)

Min lilla hund heter *kennelprefix* Von Dutch och fick smeknamnet Kitti Katt när hon var valp och alla trodde att hon var en katt.
Därav lystrar hon til namnet Kittie. (Kittibus)

Ginger hette kort och gott Ginger när jag köpte honom, han lyssnar till det namnet även om jag tycker att han ser ut som en Herman.
Farfar kallar honom Kinko. Hehe.

Min förra hund htte *kennelprefix* Cosmo, och fick smeknamnet Kenzo.

Våran vovve heter Selma som registrerad.
Men hon kallas Smilla hos oss.
Smeknamn har varit DISKEN för lillebror tycker att vi diskar oss så ofta i agilityn. =)
Sedan kallas hon för flickan, lillhjärtat, mattes darling.
och världens vackraste.

Min heter *kennelprefix* Rose de Renaissance och det blev kort och gott Rozie eller Rosan.

Och ibland mattes gris eller mattes gulligull.

Gila-gisen,gosen,grisen,big mama, tanten, mamma,mys mys,mysen mm

Indra-pluttan,lillan,pussen,dunderklumpen,älgen,kalven,giraffen,mm

Goliat kallas nog mest för Golita, gosknosing, gubbis och Gnooooooooliat. Golis kallar min syster honom. Mest varianter på hans riktiga, med andra ord :)

Gizmo har några

Gizze, kvacken, kisse gizze, gizmo kvack, lill bebis, fjanten och lill tönt :p

Har haft en del hundar med krångliga namn, så de har varit tvungna att ha smeknamn...

Mina:
*kennelprefix* Attraktiva Agda - kallades kort o gott AGDA
*kennelprefix* Obstinata Ragata - hon fick bli en OLGA
*kennelprefix* Syster Yster - BEA, (även kallad GRISEN och SNORKFRÖKEN)

Mina föräldrars (en del av dem):
Czernatfalvi Ari (ungersk import) - KARSCHKA
*kennelprefix* Goodness of Courbette - ROSA
*kennelprefix* Goodness Gracious Mee - GOGGO
*kennelprefix* Qruella de Ville - ELLA
*kennelprefix* Gnistan - SMULAN (hon såg ut som en liten smula när hon kom)
*kennelprefix* I Love Hjo Because - BETTY

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 014
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 654
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka