Smarta hundar eller?

marytwice

Trådstartare
Jag sitter här med blandade känslor av fascination och "skämsel" (om det ordet nu finns).

Jag är hundvakt åt en Alaskan Huskeyvalp som har visat sig vara en formidabel utbrytarhund:eek:

Det börjar vid bilen när vi kom hem i går, har satt på honom hans nosgrimma och håller i honom medan jag tar ut buren ur bilen, han står precis bakom mig, ålar lite och vill inte vara still, plötsligt blir han lugn och jag vänder mig om för att berömma och ser en vovsing glatt skutta ut i snödrivan. :o Jag fick tag på honom och till min förvåning har han inte tagit av sig grimman utan lyckats fånga den i munnen och tuggat sönder den :eek:

Hemma har han tagit sig ut ur alla tänkbara avspärrningar jag försökt att bygga, han kan vara lite väl påstridig och min egna hund är för snäll, så ibland behöver de säras på.
Allt går att ta sig förbi, under, över, igenom, vad du vill :p

Nu till idag och till min "skämsel". Skulle på promenad med honom och min vovve, brukar inte vara några större problem, min i ett midjebälte och valpen i handen...
Nu är det snö och trångt och jag fick stanna för att släppa förbi en buss som körde på trottoaren och blev positivt överraskad av att valpen stod stilla.
Det skulle jag INTE ha blivit för medan vi väntar på att bussen ska passera lyckas valp:devil: att öppna pistolhaken på kopplet och ta sig loss och dessutom upptäcka den gamla tanten som bor i närheten som är ute med sin lilla Yorkie :o. Självklart far han fram och hälsar på tanten som blir helt klart rädd.

För att göra det riktigt besvärligt drar min egen hund omkull mig på isen för att komma i kapp och det blir ett riktigt strul innan jag lyckas komma upp, få fast min hund i en stolpe och få tag på rymmaren...

Jag skäms något så otroligt för att han kom loss och skrämde henne och är otroligt tacksam för att inget allvarligare hände, med bilar, hundar och gammalt folk.:bow:
Ska leta rätt på tanten när jag inte har min hund med mig och kolla hur hon mår

Men jag är också väldigt facinerad av hur han lyckades öppna pistolhaken:eek:

Sv: Smarta hundar eller?

Jag tror ordet du söker är skam. :) "Till min skam lyckades han.../ känslor av skam".

Visst är det härligt med påhittiga hundar?? :D Trösta dig med att du verkligen ansträngde dig och att du helt enkelt blev överlistad av en houdini-hund.

Japp skam ska det vara. :) nu har han iaf åkt hem så nu vilar jag ut med ett glas vin och min vovve med ett tuggben :)

Pistolhakar är luriga, jag har varit med om att de har gått upp ett antal gånger och alla har inte slutat lyckligt. Jag vet att BGB-hakar inte är ofarliga heller men här kör vi bara på sådana hädanefter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 158
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Nu behöver jag verkligen eran hjälp! Detta gäller en rottweiler hane på 50 kg. I oktober flyttade jag, sambon och hunden hem till...
Svar
18
· Visningar
3 462
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar