Sv: Smärstillande + kortison
Kan bara hålla med!
Allt för många hund/djurägare säger att de ser i ögonen när det är dags. problemet är att i så gott som alla fal är det för sent när det syns i ögonen.
Blir uppriktigt bedrövad när jag läser denna tråd o TS raljerande o ibland oförskämda svar.
*KL*
Jag har sett alltför många djur vars ägare har "gått på magkänslan" eller "att man känner när det är dags" för att tycka att det ibland blir helt uppåt väggarna. Dessvärre är det ju en tredje part som kommer i kläm i de fallen.
Jag vet inte hur TS hund mår men jag skulle fundera MYCKET om det vore så att min hund behövde Tramadol eller liknande även om det bara var "ibland".
Betänk också att hundar sällan visar HUR ont de har, visar de lite smärta har de sannolikt rejält ont och visar de stor smärta har de j-vligt ont.
För övrigt kan man ju diskutera det där med att hoppa på tre ben, snacka med en fysioterapeut eller sjukgymnast så får du sannolikt ett helt annat svar.
Att säga att andra ser avlivning som ett sätt att spara pengar eller "slippa" en gammal eller sjuk hund är bara lågt.
Kan bara hålla med!
Allt för många hund/djurägare säger att de ser i ögonen när det är dags. problemet är att i så gott som alla fal är det för sent när det syns i ögonen.
Blir uppriktigt bedrövad när jag läser denna tråd o TS raljerande o ibland oförskämda svar.