Smalhetsnormen och "att ta hand om sig själv" (utbruten från Dejtingtråden nr 30)

Här kommer en bild på en synnerligen hälsosam och vältränad brud. (Fitnessfeministen)
Foto-2017-08-27-12-59-59.jpg
 
Här kommer en bild på en synnerligen hälsosam och vältränad brud. (Fitnessfeministen)

Jag förutsätter att du fått okej från henne att posta bilden här.

Alla har vi en viss kroppstyp vi tycker är mer attraktiv, än andra men jag tror inte att de flesta tycker alla andra kroppstyper är vedervärdiga. Bara inte attraktiva och för mig så är skillnaden mellan "inte tycka är attraktiv" avgrundsdjup ifrån "tycka är vidirgt".

Jag tror helt ärligt att det -här uppvisade- extremt svart/vita resonemanget bara existerar på diverse forum, för jag vet ingen i något sammanhang som är så onyanserade och svart/vita som uppvisas b l a här inne med jämna mellanrum inom vissa ämnen.
 
Jag förutsätter att du fått okej från henne att posta bilden här.

Alla har vi en viss kroppstyp vi tycker är mer attraktiv, än andra men jag tror inte att de flesta tycker alla andra kroppstyper är vedervärdiga. Bara inte attraktiva och för mig så är skillnaden mellan "inte tycka är attraktiv" avgrundsdjup ifrån "tycka är vidirgt".

Jag tror helt ärligt att det -här uppvisade- extremt svart/vita resonemanget bara existerar på diverse forum, för jag vet ingen i något sammanhang som är så onyanserade och svart/vita som uppvisas b l a här inne med jämna mellanrum inom vissa ämnen.
Det är en offentlig person och då borde det vara ok att posta bild? Precis som i andra trådar där bilder förekommer?
 
Jag förutsätter att du fått okej från henne att posta bilden här.

Alla har vi en viss kroppstyp vi tycker är mer attraktiv, än andra men jag tror inte att de flesta tycker alla andra kroppstyper är vedervärdiga. Bara inte attraktiva och för mig så är skillnaden mellan "inte tycka är attraktiv" avgrundsdjup ifrån "tycka är vidirgt".

Jag tror helt ärligt att det -här uppvisade- extremt svart/vita resonemanget bara existerar på diverse forum, för jag vet ingen i något sammanhang som är så onyanserade och svart/vita som uppvisas b l a här inne med jämna mellanrum inom vissa ämnen.
Jag tänker att det är ungefär lite finkänsligt att tala om vilken kroppstyp man tycker är attraktivt som att prata om vilken storlek och potens en penis bör ha för att man ska attraheras av en man.
 
Jag förutsätter att du fått okej från henne att posta bilden här.

Alla har vi en viss kroppstyp vi tycker är mer attraktiv, än andra men jag tror inte att de flesta tycker alla andra kroppstyper är vedervärdiga. Bara inte attraktiva och för mig så är skillnaden mellan "inte tycka är attraktiv" avgrundsdjup ifrån "tycka är vidirgt".

Jag tror helt ärligt att det -här uppvisade- extremt svart/vita resonemanget bara existerar på diverse forum, för jag vet ingen i något sammanhang som är så onyanserade och svart/vita som uppvisas b l a här inne med jämna mellanrum inom vissa ämnen.
Jag har länkat bilden från en artikel hon skrivit och publicerat, det förutsätter jag att man får. https://fitnessfeministen.sporthalsa.se/2017/08/28/vem-ar-valtranad/
 
Bestämt mig för att det är känsligt och infekterat kring kvinnors kroppar och utseende ja absolut. Men det märker du ju också av. Jag försöker förklara varför det är så och exakt hur känsligt det faktiskt är? Om du hade beskrivs att kvinnor som höll på med bodybuilidning var din grej så hade ingen reagerat. De är garanterat vältränade, om det är så hälsosamt kan jag däremot inte bedöma. Jag antar att du inte heller menar att de inte bör ha tex diabetes, för det är ju trots allt inte så hälsosamt. Kanske menar du den där bilden av kvinnor som dricker smoothies och gör yoga i soluppgången. Eller är det kvinnor med ett lätt över hull som har ett arbete med mycket rörelse och som äter enligt tallriksmodellen du menar. Svårt att säga det där med vältränad och hälsosam...

Vad är det du försöker förklara för mig haha? Helt otroligt vilka saker du lyckas tolka in :angel:
 
Här kommer en bild på en synnerligen hälsosam och vältränad brud. (Fitnessfeministen)
Foto-2017-08-27-12-59-59.jpg

Det är så spännande hur den som påstår sig vara motsatt att objektifiera personer är den som ofta gör det mest av alla. Ungefär som de som skriker mest om rasism ofta är några av de största rasisterna, eller hur präster som är mest anti-homosexuella ofta är det själva.

På grund av min sociala kompetens och finkänslighet så kommenterar jag självklart inte utseendet på såna här bilder av kvinnor som du postar för att göra nån slags...poäng.

Jag tänker att det är ungefär lite finkänsligt att tala om vilken kroppstyp man tycker är attraktivt som att prata om vilken storlek och potens en penis bör ha för att man ska attraheras av en man.

Jag ser inget som helst problem med att du får prata om hur stor penis din idealkille har. Seriöst, varför skulle det vara ett problem? Go for it! Jag blir inte ens ledsen om den vore större än min egna. Hur kan det komma sig, tror du?
 
Var till bilhandlaren idag,
Fick kommentaren att om jag köper en SUV så har jag lättare att komma i och ur bilen.
Idag tänkte jag köpa torkarblad men en annan dag ska jag köpa en bil som passa min kropp bättre. Mitt svar blev Tack men jag hinner inte idag. Och hämtade en ny golvmatta,.
 
Det är så spännande hur den som påstår sig vara motsatt att objektifiera personer är den som ofta gör det mest av alla. Ungefär som de som skriker mest om rasism ofta är några av de största rasisterna, eller hur präster som är mest anti-homosexuella ofta är det själva.

På grund av min sociala kompetens och finkänslighet så kommenterar jag självklart inte utseendet på såna här bilder av kvinnor som du postar för att göra nån slags...poäng.

Jag ser inget som helst problem med att du får prata om hur stor penis din idealkille har. Seriöst, varför skulle det vara ett problem? Go for it! Jag blir inte ens ledsen om den vore större än min egna. Hur kan det komma sig, tror du?
Ingen har bett dig kommentera bilden så varför skulle du göra det? Men om du undrar om jag är fördömande mot kvinnors kroppar och utseende så är jag absolut det, jag kämpar med det varje dag att acceptera mig själv, mitt utseende och min kropp.
Jag har ingen aning om varför du är nöjd med din penis, du får väll berätta. Jag pratar givetvis inte om mäns penisstorlek eller mäns potens, eftersom det för de män jag haft intimt umgänge med har varit känsligt. Det är ju knappast en hemlighet att potens och stolek är en grej som är känsligt, om du tittar utanför dig själv och tar in andra människor i betänkandet?
 
Ingen har bett dig kommentera bilden så varför skulle du göra det? Men om du undrar om jag är fördömande mot kvinnors kroppar och utseende så är jag absolut det, jag kämpar med det varje dag att acceptera mig själv, mitt utseende och min kropp.
Jag har ingen aning om varför du är nöjd med din penis, du får väll berätta. Jag pratar givetvis inte om mäns penisstorlek eller mäns potens, eftersom det för de män jag haft intimt umgänge med har varit känsligt. Det är ju knappast en hemlighet att potens och stolek är en grej som är känsligt, om du tittar utanför dig själv och tar in andra människor i betänkandet?

Vadå, kommenterar folk bara på saker som de blir ombedda att kommentera på? Isåfall skulle det inte vara många inlägg här på forumet..

Om du kämpar med dig själv, varför är du fördömande mot andra kvinnors kroppar? Bidrar inte det till problemet?

När sa jag att jag är nöjd med min penis (lite förvånad dock att du vill prata om min penis?!) ? Jag sa bara att du får prata om penisar om du vill, IMO. Att det är känsligt för vissa tar inte bort din rätt att prata om penisar. Men du kan ju försöka vara smidig med det om du har lite känsla, why not?
 
En allmän fundering: Kan det inte vara så att en del av skillnaden i hur män dömer sina egna kroppar vs hur kvinnor dömer sina egna kroppar handlar om vems ögon de tar på sig när de gör det? För jag upplever att kvinnor ofta sätter hela sitt värde som individ/samhällsmedborgare/människa/person i direkt förhållande till sitt utseende, medan det för män oftare handlar om att en vill vara attraktiv sexuellt/romantiskt? Och att det då inte är lika kopplat till ens egenvärde som person huruvida en är snygg (vad det nu innebär) och därför inte blir en lika stor psykisk påfrestning så länge inte allt i livet kretsar kring relationer. Kort och gott: kvinnor dömer sitt utseende alltid för att samhället gör det alltid, män gör det i förhållande till den partner de vill attrahera. Grovt förenklat såklart, men det är så jag tänker kring det här med att utseendepreferenser är mer svårsmält som samtalsämne för kvinnor.
 
Det är ju din preferens vi pratar om. Vältränad och hälsosam. Poängen är att alla som är vältränade och hälsosamma inte är stöpta i samma form och att det inte syns på utsidan.
Är det verkligen mina preferenser vi pratar om fortfarande? I think not.

Men isf undrar jag om du ens läste vad mina preferenser var? Kan du återberätta dem utan att söka runt i trådarna?
 
En allmän fundering: Kan det inte vara så att en del av skillnaden i hur män dömer sina egna kroppar vs hur kvinnor dömer sina egna kroppar handlar om vems ögon de tar på sig när de gör det? För jag upplever att kvinnor ofta sätter hela sitt värde som individ/samhällsmedborgare/människa/person i direkt förhållande till sitt utseende, medan det för män oftare handlar om att en vill vara attraktiv sexuellt/romantiskt? Och att det då inte är lika kopplat till ens egenvärde som person huruvida en är snygg (vad det nu innebär) och därför inte blir en lika stor psykisk påfrestning så länge inte allt i livet kretsar kring relationer. Kort och gott: kvinnor dömer sitt utseende alltid för att samhället gör det alltid, män gör det i förhållande till den partner de vill attrahera. Grovt förenklat såklart, men det är så jag tänker kring det här med att utseendepreferenser är mer svårsmält som samtalsämne för kvinnor.
Definiera "samhället" isåfall?
 
Vadå, kommenterar folk bara på saker som de blir ombedda att kommentera på? Isåfall skulle det inte vara många inlägg här på forumet..
På grund av min sociala kompetens och finkänslighet så kommenterar jag självklart inte utseendet på såna här bilder av kvinnor som du postar för att göra nån slags...poäng.
Om du kämpar med dig själv, varför är du fördömande mot andra kvinnors kroppar? Bidrar inte det till problemet?
När sa jag att jag är nöjd med min penis (lite förvånad dock att du vill prata om min penis?!) ? Jag sa bara att du får prata om penisar om du vill, IMO. Att det är känsligt för vissa tar inte bort din rätt att prata om penisar. Men du kan ju försöka vara smidig med det om du har lite känsla, why not?
Min kropp är en kvinnokropp det räcker väll med att jag dömmer ut den. Eftersom min mammas ser ungefär likadan ut lär det ju betyda att hennes är lika illa och alla som ser ut som jag. Men visst det är mycket lättare att se skönheten i andras kroppar än i sin egen. Samtidigt lever jag ju inte i en bubbla, jag är inlärd sedan liten att fett är fult och fel. Sen är ju de här tankarna något som händer i mig inte något som jag går omkring och talar om för andra.
I det inlägg där du svarar på bilden verkar det som att du tror att jag lagt ut bilden för att du ska kommentera på den. Varför känner du annars att du behöver skriva att du (på grund av din sociala kompetens och finkänslighet) inte kommenterar utseendet på sådana där bilder av kvinnor som jag postar för att göra någon slags...poäng. Men om det inte var så så tackar jag för informationen om hur du brukar agera inför dylika bilder.
 
Din preferens var just vältränad och hälsosam. Precis dom orden.
Nu svarar du ju inte på frågan, och hittar dessutom på. Jag ska hjälpa dig. Detta var vad jag skrev, exakt citerat:

Först:
"Jag gillar tjejer som på ett eller annat sätt vet vad de gillar, vad de vill ha eller inte ha. Och specifikt att de vågar säga det.

Med det sagt tycker jag inte det är särskilt attraktivt när detta är fokuserat på "karriär". Jag ser jobb och karriär som en stor fet fälla som nån har lyckats lura både tjejer och killar till att tro att det i sig är ett stort mål i livet. Och därmed är jag inte så särskilt intresserad av en tjej som verkar ha svalt det med hull och hår, så att säga.

Det betyder däremot inte att jag inte vill ha en stabil ekonomi eller att jag inte kan jobba väldigt hårt och mycket med nått jag brinner för. Gillar även att ha pengar så det räcker och blir över för allt jag vill göra, hur jag vill bo mm. Men det är inte att "göra karriär" eller att sitta och på riktigt vara intresserad av Q3-rapportens marginaler i det stora företaget man jobbar åt.

Jag värderar hur man ser på hälsa isåfall mycket högre än synen på karriär och jobbstatus. Skulle aldrig klara av att ha ett förhållande med en person som inte har ett intresse av att träna (på nått sätt), som inte vill ut och åka skidor nångång, inte ut och paddla kanot, inte testa klättra (bara som exempel..). Eller som inte bryr sig om att hålla en (tillräckligt) bra kost, tex. Men gillar hon sitt jobb och kollegor där hon tjänar en lägre lön men trivs - det är HELT okej. Vi kan bo lite billigare isf :) "


Sen:
"Dels för att jag vill vara tillsammans med nån som värderar sin hälsa, försöker se bra ut, må bra, hålla sig på en nivå så de kan och vill leva ett aktivt liv. Jag menar inte perfektion här, men man kanske kan förstå hur jag tänker."

Sådär! Nu vet du vad mina preferenser är, och behöver inte gissa eller hitta på förenklade, vridna versioner av det. Varsågod!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp