Sezziyanen
Trådstartare
Fast du skrev ju inte "jag fördömer mig själv". Du skrev " om du undrar om jag är fördömande mot kvinnors kroppar och utseende så är jag absolut det". Tom jag känner en rad kvinnor som inte särskilt skulle gilla att du fördömer deras kroppar. Känns som det bidrar till problemet istället för lösningen.Min kropp är en kvinnokropp det räcker väll med att jag dömmer ut den. Eftersom min mammas ser ungefär likadan ut lär det ju betyda att hennes är lika illa och alla som ser ut som jag. Men visst det är mycket lättare att se skönheten i andras kroppar än i sin egen. Samtidigt lever jag ju inte i en bubbla, jag är inlärd sedan liten att fett är fult och fel. Sen är ju de här tankarna något som händer i mig inte något som jag går omkring och talar om för andra.
I det inlägg där du svarar på bilden verkar det som att du tror att jag lagt ut bilden för att du ska kommentera på den. Varför känner du annars att du behöver skriva att du (på grund av din sociala kompetens och finkänslighet) inte kommenterar utseendet på sådana där bilder av kvinnor som jag postar för att göra någon slags...poäng. Men om det inte var så så tackar jag för informationen om hur du brukar agera inför dylika bilder.
Nu hittar du på saker om mig igen, om vad jag tycker och tänker. Vänligen gör inte det.