Det är inte hemskt alls. Jag tror bara att det är en betydligt känsligare diskussion än att exempelvis ha tatueringar eller rött hår som preferens. Många har en problematisk relation till just kopplingen mellan norm och kropp. Därför är det väntat att det kan bli diskussion om det och att folk i högre grad reagerar på just den preferensen. Nu tycker ju jag personligen att just kroppar är mindre viktigt i dejtingsammanhang, men hade jag haft en stark preferens om just smala eller vältränade dejter så hade jag varit försiktig med att prata om det högt. Likväl som att jag inte pratar högt i fikarummet på jobbet om min egen vikt. Man vet aldrig vem som lyssnar, helt enkelt.
Såklart är det känsligt! Men samtidigt så ska man kanske inte skamma eller skälla ut folk för att dom tänder på folk med en viss kroppstyp. Det blir ju också extremt problematiskt.
(Haha, i fikarummet på jobbet så är det mer troligt att folk pratar om min vikt än att jag gör det. Folk älskar att klaga på andras kroppar. )