Smakrådet kallas

För män? Jag har lite svårt att förstå vad det är med en väska som på något vis begränsar dess användning till personer som identifierar sig som ett visst kön?

Jag ser man purse som en större bredare, djupare handväska. Typ en laptopbag i storlek. Som ser lite enkel ut, inga krussiduller bara läder typ.
Vanliga handväskor ser jag som mindre med detaljer, rosett, bling bling, broderi etc på.

Tror att männen kommit på att det är praktiskt med en väska när man är ute men de kan ju inte säga att de har en handväska, egot blir skadat så de måste kalla det något annat ;)

Pojkvännen köpte en man purse och var riktigt stolt, men jag har använt den varje dag sen dess. Sitter snyggt på mig :p

Föredrar själv mer praktiska ryggsäckar som håller för alla hundprylar/böcker/vätskor/eventuella laptops etc etc som kan behövas under dagen - men om jag kunde välja utan att bli snedbelastad blev det en 'messenger bag'. Funkar skitbra för snubbar ocksp, TS. ;)
Alltså axelväska, inte handväska. Oavsett helt och hållet könslöst, men jag ser också en handväska (purse) som någonting betydligt mindre praktiskt att förvara plånbok och småpryttlar i. Rymmer ju varken skissblock, dator eller träningsselar. Skulle aldrig klara mig med en sådan.

Tycker den i exemplet ser reko ut, men kanske inte bekväm om man vill bära någonting tyngre.

Jag hade inte köpt en väska från wish. Dels för att den troligtvis inte kommer se ut som på bilden men framförallt för att du inte kan testa och ev skicka tillbaka om den inte passar.

Så vill du ha en ryggsäck som håller och som passar, är det väl bäst att gå till en fysisk butik och prova ut en som känns bra att bära :)

För mig är det sällan intressant hur en ryggsäck ser ut för sig, det är snarare om den passar ihop med bäraren och dennes klädstil i övrigt.
Sen är jag nog allmänt anti att köpa så där billiga prylar, det ligger ändå en hel del bakom uttrycket att man får vad man betalar för.

Jag hade inte köpt en väska från wish. Dels för att den troligtvis inte kommer se ut som på bilden men framförallt för att du inte kan testa och ev skicka tillbaka om den inte passar.

Så vill du ha en ryggsäck som håller och som passar, är det väl bäst att gå till en fysisk butik och prova ut en som känns bra att bära :)
Fast ärligt, för 136:- och med alla bra betyg som produkten fått är det väl en no brainer att köpa den. Det kostar ju mer att åka ner på stan än att få den där hemskickad.

Fast ärligt, för 136:- och med alla bra betyg som produkten fått är det väl en no brainer att köpa den. Det kostar ju mer att åka ner på stan än att få den där hemskickad.
Och jag rycker inte att det är en no brainer att köpa en väska jag inte vet om jag trivs med eller inte för 200kr (vilket det blir med frakt). Jag har bättre saker att lägga pengar på än saker jag inte vet att jag kan använda. Men det är klart, alla har vi olika prioriteringar och jag väljer hellre att köpa något jag använder säkert än chansar på 200kr.:)

Vad tyker buke om denna?
Behöver en rygga för jag vill inte ha en man purse
https://www.wish.com/c/581d59029d71851618516664

Den ser oheligt obekväm ut. Estetiken säger jag inget om, jag gör som @Hermelin och köper ryggsäckar som är praktiska i fält. Utseendet hamnar långt ner på prioriteringslistan :D

Främst är det för att jag vet att jag kommer inte att använda den om den inte är skön och praktisk. Min rygg har inte råd med en obekväm rygga.

Man purse är ju ett vedertaget begrepp. Att börja diskutera det, känns lite som att helt plötsligt ifrågasätta ordet skohorn.

Att man personligen aldrig hört det känns konstigt om man ser till att en googling tar runt 2 sekunder om man har en fundering.

Jag har aldrig hört det. Vilket förmodligen beror på att mitt intresse för väskor och shopping är litet, jag hade heller inte hört om sajten wish.

Skohorn var nog en dålig liknelse, när det gäller betydelse och livstid för ordet. Herrklockor finns väl. Även om man kan ifrågasätta varför man ska kategorisera på det sättet.

Man purse är ju ett vedertaget begrepp. Att börja diskutera det, känns lite som att helt plötsligt ifrågasätta ordet skohorn.

Att man personligen aldrig hört det känns konstigt om man ser till att en googling tar runt 2 sekunder om man har en fundering.
Jag tycker uttrycket man purse absolut bör problematiseras varje gång det kommer upp. Det är ett väldigt tydligt symptom på extremt skör maskulinitet och för mig skriker det MÄN BEHÖVER FEMINISM NU!

Men i första hand handlar tråden om väsksmak. Om jag fattar det rätt ska ts ha väskan till jobbet och inte bära runt på ett stormkök till vardags. Ryggsäck eftersom han inte känner sig bekväm med en handväska (se ovan). Då behövs knappast bärremmar och allsköns ergonomiska detaljer, bara en snygg, prisvärd väska som kan svälja pennor och block. Väskan är billig och har bra recensioner, jag hade köpt.

Jag tycker den ryggsäcken var snygg! Enkel.

De gånger jag använder ryggsäck så måste de dock vara riktigt praktiska men så använder jag ju handväska för det mesta eller tiotusensaker - i - alla - fickor - metoden vilket inte är att rekommendera. :D

OOhh tillägg! Den @Viva tog fram var snyggare!

Och jag rycker inte att det är en no brainer att köpa en väska jag inte vet om jag trivs med eller inte för 200kr (vilket det blir med frakt). Jag har bättre saker att lägga pengar på än saker jag inte vet att jag kan använda. Men det är klart, alla har vi olika prioriteringar och jag väljer hellre att köpa något jag använder säkert än chansar på 200kr.:)
Håller med. Den kostar 145 + frakt 49 och jag är allt annat än snål, men jag slänger heller inte ut 200 spänn på något som förmodligen har kvalitet därefter. En ryggsäck ska dessutom tåla hantering så den bör vara stryktålig.

Mitt ex har en "man bag" som han vårdar ömt. Dvs, en vanlig messenger bag.

Här är en annan variant på fenomenet.

Bun:

messy-bun.jpg

Man bun:
A-hipster-with-a-shaggy-beard-and-a-full-man-bun-hair-style.jpg

Liknande trådar

Tjatter Jag läste att kallaste temperaturen i Sverige nu är ca - 43 grader. Så... vem på buke har det kallast nu? Någon som bor där det är - 40...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
25 411
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
548
Kropp & Själ Eftersom jag inte har sett jättemycket svenska artiklar så tänker jag att det är bra att skapa diskussion kring detta...
2
Svar
25
· Visningar
1 669
Senast: 95johsv
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar