Smaknamn på era barn?

astronaut

Trådstartare
Ja, vad har ni för smeknamn på era barn? Och vad hade/har ni själva för smeknamn?

Min systers barn:
Angélíne: Nine
Leonard: Leo, Leon, av pappa: Terroristen, av farmor: russinet.

Jag själv hade: Bullen alt. Bullenbus, nu blir det dock bb :rofl:
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Bara äldsta dottern Charlotte kallas Lotta - det var dagis som började kalla henne det:mad: De andra barnen kallas det de heter. Däremot har de smek/öknamn på varandra, inga elaka, men inget jag skulle kalla dem.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Jag kallades för Mumsan hela min uppväxt av min släkt :cool:
Emma var namnet.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Jag har alltid kallats kotten då mitt hår stod som en tallkotte.

Kallas det fortfarande av mina föräldrar.

Min mamma kallar mig även Eva-Lotta vilket jag fullkammligt avskyr jag heter Eva och tycker inte alls det är kul att kallas Eva-Lotta:crazy:
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Min lilla kille Scott kallas för Pluttinen av mig... när han är jobbig kallas han för Krumbukto explodero. Typ varje kväll en halvtimme innan han somnar..
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Kärt barn har många namn.
Li kallas för Snöret, Grisan, Snurran, Skrot och Strumpan.

Själv kallades jag för skorpan och sessan hela min uppväxt.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Oj, vad har han inte för smeknamn.. :angel:
Adam näms även ibland som:

Kräkan (det mest förekommande smeknamnet, vår son kräks jämt.. :smirk:)
Grodan (för att han kurar ihop sej som en groda på bröstet när han är trött)
Tuss
Mysing
Pupplen
Prinsen (kallas han av sin mormor)

Det föds nya smeknamn hela tiden, en del flyktiga o en del beständiga.. :D

Jag kallades för ´Ninen` (=kaninen) av min pappa som liten, med stora framtänder som stod rakt ut av tumsugning med ett stort mellanrum dessutom såg jag ut som en kanin :angel::D
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Ronja kommer nog alltid få dras med Grodan eftersom alla har kallat henne för det i magen. Själv försöker jag jobba bort det och säga Ronja.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Angélíne blev kallad för surkål lite i början, hon var alltid sur och hade kolik.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Dominic kallas för Nic av dom yngre barnen på dagis.

Men av mig och min släkt så kallas han för Dompa , och av enbart mig för älsklingen. Så han svarar varje gång någon i närheten ropar älsklingen för han tror att det är han :o

Fast skönast är när jag frågar om han heter Dompa, då får jag till svar " Nej, jag heter bara Dominic"
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Lusen kallar vi Elis för. När han var mindre var det Lilla Grodan, han var så liten att han drog upp sina ben under sig de första två månaderna.

Alvin kallas för Lilla O, mest för att han ohar jämt, men också för att det var det enda läte han kunde framställa när han var hes "Oh.... ...oooo..." :love:

Och Karl-Herman kallas han av sin morbror (hans mellannamn) :angel:

Dessutom kallade sambon Elis för miljöpartist när Elis var mindre, eftersom ingenting passade och han gnällde vad vi än gjorde.

Numer kallas sönerna för Kommunalarna, Gnäller En Gnäller Snart Alla :D
 
Senast ändrad:
Sv: Smaknamn på era barn?

Kollektivt kallas de Vilding och Hilding! Passar dem ypperligt! :D

Annars så är jag inte så mycket för smeknamn. Vi har medvetet valt namn som inte förknippas med uppenbara smeknamn. Gullunge, mammas lilla älskling mfl mfl använder jag till båda.

Alice kallas ibland Allan Brallan.

Men Hugo har inget direkt eget. Oftast blir det mammas lilla älskling. Men det är mest för att jag blir så svag i mitt mammahjärta när man ler i sömnen när jag säger det! :love:

Ibland blir det Hallis när min tunga slinter. :D

/Timsetim, som har en del egna smeknamn som hon INTE tänker avslöja! :angel:
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Jag har inte haft några smeknamn men alltid velat ha det.

Dottern har många smeknamn:

Älsklingen
Prinsessan
Hjärtat
Hjärtevännen
Hjärtegrynet
Gumselumsan
Snuffsis (snuffsade när hon var nyfödd)
Hiphopparen (hon rörde armarna som en hipphoppare innan hon hade kordination)
Knorrisen (knorrar innan hon somnar i vagnen)
Ryssen (hon säger njet när hon är missnöjd, främst när man klär på henne inför tuppluren i vagnen).

Hon heter Linnea och jag hade velat kalla henne Linn men så har det inte blivit. Kusinen som är 2 ½ kallar henne Nea.
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Alde kallas oftast för vad hon heter, men även Busan, Lilla Bus, Grodan (hon var rund som grodan Boll när hon var en bebis), Alde-Palde.
Stackars Idun har ju kallats för allt mellan himmel och jord, medan vi har försökt bestämma oss för vad hon skulle heta.
Nu försöker vi därför att hålla oss till Idun ett tag, men hon kallas även för Lilla Gris, för att hon låter som en liten gris..:love:
 
Sv: Smaknamn på era barn?

Barnen har korta och lätta namn så de har inga smeknamn. Jo, trollen. Bebben i magen säger vi pyret eller buffis om.
Jag själv heter Caroline men alla har alltid sagt Carro.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har två grabbar på snart 7 och 8 år. Hemma hos sin pappa går de snällt upp och lägger sig själva utan krångel. Hemma hos mig så skall...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 714
Senast: ako
·
Småbarn Hej Buke! Hoppas att ni har lite klok input att komma med, jag känner att jag nog bara måste stöta och blöta det här ett par varv och få...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 963
Senast: Sofie_B
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp