Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bara äldsta dottern Charlotte kallas Lotta - det var dagis som började kalla henne det De andra barnen kallas det de heter. Däremot har de smek/öknamn på varandra, inga elaka, men inget jag skulle kalla dem.
Min lilla kille Scott kallas för Pluttinen av mig... när han är jobbig kallas han för Krumbukto explodero. Typ varje kväll en halvtimme innan han somnar..
Oj, vad har han inte för smeknamn..
Adam näms även ibland som:
Kräkan (det mest förekommande smeknamnet, vår son kräks jämt.. :smirk
Grodan (för att han kurar ihop sej som en groda på bröstet när han är trött)
Tuss
Mysing
Pupplen
Prinsen (kallas han av sin mormor)
Det föds nya smeknamn hela tiden, en del flyktiga o en del beständiga..
Jag kallades för ´Ninen` (=kaninen) av min pappa som liten, med stora framtänder som stod rakt ut av tumsugning med ett stort mellanrum dessutom såg jag ut som en kanin
Dominic kallas för Nic av dom yngre barnen på dagis.
Men av mig och min släkt så kallas han för Dompa , och av enbart mig för älsklingen. Så han svarar varje gång någon i närheten ropar älsklingen för han tror att det är han
Fast skönast är när jag frågar om han heter Dompa, då får jag till svar " Nej, jag heter bara Dominic"
Kollektivt kallas de Vilding och Hilding! Passar dem ypperligt!
Annars så är jag inte så mycket för smeknamn. Vi har medvetet valt namn som inte förknippas med uppenbara smeknamn. Gullunge, mammas lilla älskling mfl mfl använder jag till båda.
Alice kallas ibland Allan Brallan.
Men Hugo har inget direkt eget. Oftast blir det mammas lilla älskling. Men det är mest för att jag blir så svag i mitt mammahjärta när man ler i sömnen när jag säger det!
Ibland blir det Hallis när min tunga slinter.
/Timsetim, som har en del egna smeknamn som hon INTE tänker avslöja!
Jag har inte haft några smeknamn men alltid velat ha det.
Dottern har många smeknamn:
Älsklingen
Prinsessan
Hjärtat
Hjärtevännen
Hjärtegrynet
Gumselumsan
Snuffsis (snuffsade när hon var nyfödd)
Hiphopparen (hon rörde armarna som en hipphoppare innan hon hade kordination)
Knorrisen (knorrar innan hon somnar i vagnen)
Ryssen (hon säger njet när hon är missnöjd, främst när man klär på henne inför tuppluren i vagnen).
Hon heter Linnea och jag hade velat kalla henne Linn men så har det inte blivit. Kusinen som är 2 ½ kallar henne Nea.
Alde kallas oftast för vad hon heter, men även Busan, Lilla Bus, Grodan (hon var rund som grodan Boll när hon var en bebis), Alde-Palde.
Stackars Idun har ju kallats för allt mellan himmel och jord, medan vi har försökt bestämma oss för vad hon skulle heta.
Nu försöker vi därför att hålla oss till Idun ett tag, men hon kallas även för Lilla Gris, för att hon låter som en liten gris..
Barnen har korta och lätta namn så de har inga smeknamn. Jo, trollen. Bebben i magen säger vi pyret eller buffis om.
Jag själv heter Caroline men alla har alltid sagt Carro.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.