Smakligt foder!

S

Sax!

Hejsan!

Någon som har förslag på något smakligt foder som är snällt för magen till häst som tappar fort under sensommaren?
Ska förmodligen kombinera det med havre i så fall!

Tacksam för tips!

Sv: Smakligt foder!

Lucernhack.

Det är snällt mot magen iom att det är ett stråfoder.

Kraffts lucernhack innehåller 8,5 MJ och 105 g smrp/kg foder, vilket brukar räcka bra som komplement till betet.

Han tycker tråkigt nog inte att lusern är någon rolig föda :smirk:
Det är en otroligt kräsen herre som förmodligen hellre svälter ihjäl än att äta något han inte tycker om...tyvärr, till mattes stora förtret!

jag ger havre kraft grov och lucern till mitt svår svår födda fullblod.. ich tro det eller ej nu ser man inte revbenen på honom.. så nu är han tjock.. =)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar