Smakar ersättningen olika?

Sv: Smakar ersättningen olika?

KL

Vi ger Semper och har gjort så hela tiden. Men efter att ha läst här får man ju nästan samvetskval över det :o Tycker själv att ersättningen smakar ve och fan, men Ludwig äter glatt...

Om man ska byta ersättning, hur går man tillväga? Antar att man inte kan byta bara sådär utan måste vänja magen lite eller? (Om det har med saken att göra så har Ludwig börjat äta gröt och pureer, så han är van vid annat än Sempers ersättning också).

Fast vi vill byta av flera orsaker:
1. Den är skitäcklig :p
2. Den är dyrast och
3. Han har lite småproblem med magen. Fungerar dock bra så länge han får magdroppar (Sempers).

ok

När vi har bytt till ny ersättning har vi blandat den nya och gamla först, i början samma mål med häften av varje, sen byta ut mål till den nya helt samtidigt som några mål är med den gamla. Sen blir tillslut alla med den nya ersättning.

Dyrast?

På samtliga affärer jag har kollat har baby-semper varit den billigaste, NAN sedan och dyrast HIPP ?

Jag tänkte mer på att det är gratis med urpumpad och han känner igen smaken, men har du svårt att pumpa så är det ju smidigare med tetra.

Jag måste vart ko i mitt förra liv, jag kunde handmjölka 250 ml/bröst på 5 minuter för att lätta på trycket :o

Sådär mycket mjölk hade jag inte ens när Sam var ett år och helammade och jag hade varit borta i tolv timmar! Så ja, du måste nog varit kossa! :D

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 432
Senast: co-SMAD4
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 593
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 466
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈