Smakar ersättningen olika?

MaRomer

Trådstartare
Från märke till märke?

Har nu testat med BabySemp (Semper) Och han tycker det är jätte äckligt. Och jag med!

Det är inte flaskan. Har testat med vanligt vatten och det smakar som vatten....

Sv: Smakar ersättningen olika?

Tror inte det, tycker alla smakar lika vidrigt...

Det är nog bara så att vissa barn accepterar ersättningen, andra inte.

Mitt första barn blånekade allt vad ersättning och välling hette, det enda som dög var bröstet (inte ens urpumpad bröstmjölk dög, det var äkta vara eller inget alls som gällde ;)), medans mitt andra barn mer än gärna drack ersättning.

Både jag och Ella tycker att det skiljer sig :)

Ella ratar Sempers, men gillar Hipp som bara den ..

Ska testa Hipp då kanske. Eller välling. Hmm. Kan man inte spä ut gröt pulvret?;) Han älskar ju gröt.

Det skiljer sig absolut!!
Sempers smakar urk tyckte både Martin, jag och pappan... dessutom stank det järn av det, iallafall av pulverersättningen men inte av tetran!?
Nu äter Martin Nan och den smakar MYCKET godare anser vi alla :) Luktar också helt OK!

Nan smakar mkt bättre än semper, luktar bättre oxå. Jag slängde t o m ett paket semper för jag trodde det var fel på den, men nästa paket luktade likadant så det ska väl vara så..

De gör de verkligen!

När Rasmus åt semper så luktade spyorna som något en person som typ bott i tält, ätit pizza å krökat i några veckor. Och bajsblöjorna var typ sm att gräva i bajamajjan som står där personen som supit bajsar tillsammans med 300 andra nerölade äckel och gärna då typ över 30 grader varmt :crazy:

Nan var bättre, men bäst var Hipp :bow: Speciellt för magen, redan första dagen så blev det normalt igen, inte alls lika trögt som med semper och hipp.

Semper och NAN menade du väl?

Håller med, Ellas avföring ändrades inte ens när vi gick från bröstmjölk till Hipp, men när vi provade Semper höll jag på att kolavippa av lukten :D

Semper luktade allt f*n, med Nan var det bättre, man kräktes inte själv av lukten och behövde inte byta alla kläder så fort de kom en liten droppe kräk. Och bäst var Hipp, luktade inget och som sagt bajset blev precis som när jag amma på heltid! Samma färg och konsistens.

Hej!

Håller med de ovanstående vad gäller kräket och bajset som blev att lukta f*n av Semper, men helt ok av Nan. Dock har ju Martin blivit trög i magen och har väl inte svarat riktigt bra på något... kanske man ska testa Hipp??

Prova :)

Ella fungerade inte alls på Semper, blev jättehård.
Något bättre på NAN men fortfarande rätt hård, men HIPP har som sagt fungerat jättebra ..

Mataffärerna här verkar bara ha semper (som jag tycker är asjobbigt att dosera, som mjöl, och blir klumpar i den), så jag jagar runt efter NAN som en tok ibland...

Ska in till stan imorgon och veckohandla får se om jag hittar Hipp någonstans...
Det finns inte på ICA MM där jag handlar, men kanske på COOP?

Det är lite dyrare än NAN va??

haha förlåt, men viiilken härlig jämförelse du fick till där ;)

Knapplån

Finns Hipp och NAN på tetra?

Vi har semper tetra hemma så min man kan ge i nödfall när jag inte är tillgänglig, de senaste gångerna har det dock fungerat dåligt (tror i och för sig hon inte fattar hur ska suga på flaskan längre, det gick bra ett par gånger då hon var nyfödd - hon är 2 månader nu). Tänkte jag kunde testa de andra men orkar bara köra med tetra eftersom vi använder så sällan.

Här har jag bara sett Hipp de på stora Ica kvantum inne i Uppsala. Den är dyrare men det är det värt! Lukten och framför allt när den är snällare mot magen. Här hemma finns bara hipps gröt.

Lupino: NAN vet jag finns på tetra. Är det så jättesällan du ger ersättning kan du inte pumpa och frysa in lite bröstmjölk?

KL

Köpte hem HIPP men inte tyckte han om den heller. Första smaken gick bra men sen blev det bara grimacher och spott.

Är det så jättesällan du ger ersättning kan du inte pumpa och frysa in lite bröstmjölk?

Jo, men jag är lat. Tycker det är jobbigt att sterilisera pumpen och sen så får jag kämpa för att få ut ens 50 ml (kan bara pumpa samtidigt som jag ammar för annars kommer knappt nåt). Tetra är ju ursmidigt!

Tänkte du att det var bättre med urpumpad för att ta bort risken att det är smakskillnaden som spökar? (för jag tror inte det har betydelse att vi ger ersättning 1-3 ggr i månaden, det räknar jag fortfarande som fullamning).

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 432
Senast: co-SMAD4
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 593
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 466
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈