Småhinder..

M

Moej

Någon som har nåt tips på hur man kan bygga små "skogshinder" eller typ fälttävlanshinder? :)

Ett vanligt stockhinder ca 70 cm:

mini_stockhinder.jpg

Ett upp/nerhopp som var rätt enkelt att göra, är 60 cm högt

mini_bankhinder_myre.jpg

en naturlig slänt som vi "kapade" av slänten på,lade dit 2 stockar som vi blockerade med 2 rejäla stolpar som slogs ner ordentligt i backen. Mellanrummet mellan banken och stockarna fyllde vi med rötter, jord och sten stampade ordentligt, slog med stor gummiklubba för att packa. Det är nog en fördel om marken redan från början är rätt fast, det blir inte lika upptrampat på en gång.
Vi använde dessa hinder som i ordningsföljden är stockhinder-> 3 galoppsprång(häst) och sedan nerhoppet. det går att göra tvärtom men man får korta sprången efter banken för att få jämna språng. Har en backe som jag gärna vill göra en mindre trappa (3-4 steg) men gubben min och jag har inte diskuterat det klart än :smirk: han vill nämligen träna sin kbl-märr där, jag tycker att vi kan väl få plats med båda delarna.... :)

Ååååhh... nu blev ju jag oxå sugen juhhh!!!! :crazy:... men jag har ingen bra skog :(

Det är inte så svårt att komma på hinder!!
Det bror på hur hög hästen/ponnyn är.Man kan bygga hinder av pinnar,stockar och ibland finns det redan fälda träd nån stans i skogen.

Haha, hästen är 1.54, men det måste bli hinder som passar för för en ponny som är 1.10 eller nåt ;). Hon har nämligen inte så bra självförtroende..

Det är bara att lägga ut lite ris o buskar o stockar om man nu inte vill att det ska va högt.
Fast om man vill ha rediga hinder så krävs det ändå ltie arbete.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar