Smådjur till gravid?

Otter

Trådstartare
Det är så att min gravida lillasyster så gärna vill skaffa sig ett smådjur att pyssla om. Hon vill ha ett ganska lättskött smådjur som är mysiga som sällskap. Vi har haft marsvin och kanin så det vill hon inte ha igen eftersom hon vet att de kräver ganska mycket. Men möss då? De måste väl vara lättskötta och mysiga djur? :)

Sv: Smådjur till gravid?

Jag skaffade min 3e katt när jag var gravid ;) Hade jag vart din syrra hade jag skaffat en kanin.

Är det inte bättre att vänta tills bebben anlänt, den kan ju vara allergisk?

Hej!

En hamster kan ju bli väldigt tam, men tar mycket tid i början om man ska få den tam, det är ju inte heller något djur som sitter stilla och gosar, inte möss heller.

Råttor luktar ju lite mer, men jag vet att de kan bli väldigt gosiga och tama.

Har ju själv marsvin, och tycker väl det är det djur som sitter mest stilla i knät som man kan gosa med, mycket sällskapliga och pratiga också.

Men ville hon inte ha kanin eller marsvin, hade jag nog skaffat en råtta. Eller 2, för de är väl flockdjur.

Vill hon nu inte ha marsvin eller kanin skulle jag absolut rekomendera råtta! Eller, snarare: råttor, om hon nu inte alltid har så mkt tid. Råttor är sociala, nyfikna, keliga och inteligenta djur! Jag vet dock inte om de (eller några andra djur egentligen) kräver mindre skötsel än en kanin/marsvin...?

jag säger bara: Tamråttor!

Smarta, sociala, lättskötta, roliga och mycket tacksamma husdjur:love:

/Migo
råttägare sen tidigt 90-tal

*kl*

Tack för alla svar! Det blev en liten dvärghamster fast hon vet inte vad den ska heta. Så just nu blir den kallad Bollen :D

Har ni nå bra namntips på en liten hamstertjej?

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 014
Senast: Niyama
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 500
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar