Småbilder som inte passar nån annanstans :D

Sv: Småbilder som inte passar nån annanstans :D

OJOJOJ h*n var ju görläcker!!!!!!!!!:love:

Bewildered:
jo de var ju storlekarna större ;), men ändå lagom lika i strl för o köra par? :idea:

Hola,
Den färgen och apelkastningen är precis skitfrän!:love:

Är det jobbigt med svanspåse?

mvh Eva

Lik pappa i framstället! :)

Här får ni några söta fölbilder av mig, som kanske påminner om sommaren också! Quartrar för hela slanten! Några fina rumpor kan ni nog hitta...
Storlekarna och antalet får ni leva med! ;)

Stonaoflenliten.jpg

Bosseliten.jpg

..kollas brunst ska göras tidigt!
Bettanliten2.jpg

Emilpupp.jpg

Emil får puppen....
Linaflis1.jpg

Booglesspringerliten.jpg

Vilka vackra hästar!:love:

När jag är sisådär 75 och har tröttnat på haffisarna, ska jag inhandla mig en quarter och rida mot solnedgången på...;)
Eller kanske tidigare.:angel:

En bild bara till ig då... på en "alpen quarter" jag har tränat!

BTW din bild på alla haffisarna i hagen är bara underbar! :love:

annakysser.jpg

"Alpen Quarter"...Underbart! Du Wrangler...sista bilden på ungarna där fick mig att dregla!!! Vilken underbar häst:idea:

Tackar!:)
Har du inget namn på pållen? jag r nästan bekant med hela sveriges haflinger population, så det kanske är nån jag känner till.. Svårt att se då alla är så lika..;)

Förra vintern bleknade han, men i år blev han apelkastad.:love:

Jag tycker det är helt ok med svanspåse. Brukar låta dem ha utsläppta svansar på sommaren. Men då denna herre brukar ligga ner och bajsa blir de kanske påse på i sommar oxå, men att jag syr dit lite tuffa fransar på.:D

74768309-M.jpg

En till bild från samma långtur. Har svårt att få in flera bilder i ett inlägg, det bara knasar för mig tyvärr.

Haflingern verkar vara en väldigt bra ras. De haffisar som jag har mött har varit helt fantastiska hästar:love: Coola och väldigt sunda.

*KL*

kommer en till bild på min lille pålle...

0032.jpg

Haflingern verkar vara en väldigt bra ras. De haffisar som jag har mött har varit helt fantastiska hästar:love: Coola och väldigt sunda.

kl
trevligt att höra alla tala så gott om haflingern, jag har ingen själv men har en kompis vars familj föder/födde upp haflinger. De verkade alltid så trevliga och inte minst vackra! En riktig naturras i mina ögon :love:
Kan man kalla dem för "stor shettis"? Alltså jag menar, har de "ponnyhuvud"? Känner ingen själv så jag vet inte hur de är...:p

Alltså det är egentligen ett orättvist rykte som shettisarna ofta har, pga de köps till mindre barn med föräldrar som inte kan så mycket om hästar, de matas med godis stup i kvarten och blir riktiga tiggmonster som rymmer ur hagarna och nafsar i fickorna. Vuxna människor som håller på med shettis mer seriöst upplever jag har en "storhäst" i "shettisfodral". Mina är jättefina precis som de stora hästarna att hantera men ändå tycker jag det är en viss skillnad på ponny och häst...oj vad man kan sväva ut... *suck* Iaf... en shettis är lika krävande som en stor häst tycker jag (om man vill göra något av den som med en stor häst alltså)

golden_tinka dina hästar och bilder på dem är underbara! speciellt en jag såg för länge sen som du lagt ut på Mimba tror jag den hette. Det var en fartbild där man såg huvudet och halsen och den långa vita vackra manen bölja i vinden :love:

Senast ändrad av en moderator:

Men nej så SÖT! Vad kär jag blev! :love: Vilka fina hästar alla har! :)

Hellre att folk kalar dem för en stor shettis än en liten ardenner..:cool: ;)
Ja gansk mycket ponnyhuvud har dom, envetna rackare med mycket egen vilja, men samtidigt tuffa och kör gärna över en om man inte visar vem som är ledare...
Fast har man väl kommit över den första biten så är dom helt underbara:love:
Fast att rekommendera dem som barn häst gör jag inte, självklart finns det undantag och jag började rida haflinger när jag var 9, men dom är inte så lugna som alla ras böcker säger...

Gissar på att det var denna bild du menade!:)
mrkare.JPG

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka