Småbilder som inte passar nån annanstans :D

Sv: Småbilder som inte passar nån annanstans :D

Tuff häst men suverän att jobba med. Även om han kunde bli arg gjorde han aldrig några hotfulla åthävor...Synd på rasen annars kunde jag köpt honom själv men han är för stor och det vore en synd att ha dom gångarterna i western:cool: ...han ska ridas i dressyr!

Tack! :)

Hihi jaa stigbyglarna var lindade med självhäftande för den var helt ny och när folk provsitter i affären så vill dom ju inte att dom ska skita ner den. Dom är dock bort nu :p :D

Skip (quarter 2 år), när han busade i hagen i somras. :love:
phpxzesdy.jpg

Tuff häst men suverän att jobba med. Även om han kunde bli arg gjorde han aldrig några hotfulla åthävor...Synd på rasen annars kunde jag köpt honom själv men han är för stor och det vore en synd att ha dom gångarterna i western:cool: ...han ska ridas i dressyr!

Mjaeom, vet lite vad du menar med det där.. jag känner mig nästan elak som rider western på mitt sto, hon är också renavlad dressyr.. men av någon anledning så ger hon mer av sig själv när man tränar henne mer "western", tror hon helt enkelt tycker det är roligare.. (eller så är det jag som projicerar min smak på henne.. >.<) Fast hon e en liten dam på 155 cm, helt ok steg.. inte outstanding kanske, men det syns vilken stam hon har (och känns... :bump: )

då måste jag misshandla mina pållar åxå.. ;)

de är ca 170cm höga, ena efter Magini (Briars pappa ;) ) och andra efter Highlight ;)

mina tycker det e jättekul, men stoet blir lite väl hissig när det är bommar inblandat, allt förutom bommar går bra!

då måste jag misshandla mina pållar åxå.. ;)

de är ca 170cm höga, ena efter Magini (Briars pappa ;) ) och andra efter Highlight ;)

mina tycker det e jättekul, men stoet blir lite väl hissig när det är bommar inblandat, allt förutom bommar går bra!

Hur är dina avkommor efter highlight? Har hört så mkt om shivering på hans avkommor att jag drog åt mig öronen..

Hade eg. velat betäcka min tant med Briar - men det är förmkt Utrillo i båda alldeles för nära...

Flizan är e: Urbino ue: Utrillo uue: Jovial.... Så det är en hel del huvud på tanten...

*S* Det där med en rejäl bakkärra kommer ju lite på köpet på en quarter.. ^^ Om det nu inte e Mr Poco Scotch.. för han har ingen rumpa alls :rofl: Men söt e han, och din var riktigt skojig bakifrån ;) Har h*n alltid lika mkt krut? :)

Haha jo, arlse har han så de räcker :D Närå, ingen Mr Poco Scotch, utan en son av Docs Leaguer :d

Haha nä, han drogs bara me av stämningen på Greva gården, där bilden är tagen.. I vanliga fall struttar han runt i sina låååångsama gångarter.. Ja, när han inte är springig och jobbig.. Unghäst som han är :bow:

Jag sa inte att han inte duger som westernhäst eller att det vore misshandel om man använder dom till den grenen. Min personliga åsikt när det gäller just Sigge är att det är lite slöseri med gångarter att ha dom på westernarenorna när han har kapacitet för mycket mer i dressyr;). Sen har jag själv just vant mig vid att ha lite mindre hästar (Lilly är ca 147) och det känns väldigt mysko att kliva upp på Sigge...;)

dessa passar verkligen inte in någonstans, bara "sötbilder" ju, räknas det att grannungen rider i westernsadel för att få posta här?

igorf.jpg

igorf2.jpg

Hur är dina avkommor efter highlight? Har hört så mkt om shivering på hans avkommor att jag drog åt mig öronen..

Hade eg. velat betäcka min tant med Briar - men det är förmkt Utrillo i båda alldeles för nära...

Shivering hade jag aldrig hört talas om innan du skrev ordet (sökt lite på internet å fått ett hum om vad det är nu).
Känner inte alls igen symptomen, ända gången hon drar upp benen så är om man håller/pillar henne i karleden, hon är kittlig där:cool:
Hon har underbart temperament, pigg,försiktig och villig, dock ej "dum" eller stark, drar aldrig. dock så har hon en skada i frambenet (pga att veterinären rådde dem att rida henne efter att hon gjort illa sig i hagen, hon hade varit tjock som en stubbe i benet å skulle ändå ridas "normalt") så hon kan bara bli riden "lätt". Tydligen ska hon vara väldigt bra på att hoppa men nu får hon aldrig hoppa igen.

Varför gillar du inte utrillo? lyckas man vända deras vilja åt sitt håll gör de allt för en!

Gud vilken sötnos.:love:
Hon skulle passa utmärkt i min gamla lekstuga tillsammans med min arga kanin... och vi har stor shettis van tomt...
Vill du bli av med henne?;)

Måste ju lägga till "min" goding me!
Paint vallack 7år e: Vick Tim Rocket, Är dock i STORT behov av mera muskler, men vi bygger lungt...
DSC00023.jpg

Jag sa inte att han inte duger som westernhäst eller att det vore misshandel om man använder dom till den grenen. Min personliga åsikt när det gäller just Sigge är att det är lite slöseri med gångarter att ha dom på westernarenorna när han har kapacitet för mycket mer i dressyr;). Sen har jag själv just vant mig vid att ha lite mindre hästar (Lilly är ca 147) och det känns väldigt mysko att kliva upp på Sigge...;)

Naej då :D Så tog jag inte det heller, jag lovar!

Det var just slöseriet jag hängde med på.. eg. är det löjligt av mig att inte träna min tant ren dressyr med tanke på hennes kapacitet (eller för den delen hoppning... men jag är hopprädd så hoppbiten får en tös som heter Charlie ta i höst ist..) hon är utb. La5 dress och La hopp... så eg. är jag nog lite dum >.< Det var mest så jag menade :D

*fniss* jag gillar små hästar... mitt huvud tycker att dom både är trevligare, mjukare, snabbare och allmänt mysigare än stora.. men det e väl för att jag inte ridigt någon häst högre än 160 cm de senaste sju åren... :o

Gud vilken sötnos!! Hon är hjärtinnerligt välkommen att visas upp här - MER bilder!! :love: :love: jag är kääääääär... :D

Varför gillar du inte utrillo? lyckas man vända deras vilja åt sitt håll gör de allt för en!

Av fem highlight avkommor jag mött har fyra haft shivering.. så det är inget jag varken vill eller vågar avla på...

Nejnej, jag har absolut inget emot Utrillo! Men jag gillar inte linjeavel däremot.. :D Utrillo är ju den "enda" coola och "stabila" hingsten i hela hennes stamtavla, så han får all cred för när hon uppför sig :love: men jag vill som sagt inte ha linjeavel på så nära håll.. Hade det varit mer i fjärde-femte led dom haft Utrillo hade jag inte brytt mig men så pass nära.. njeeee... Annars älskar jag verkligen Briar - han har ju varit min drömhäst enda sedan jag såg honom första gången...

Jag har ett sto vars föräldrar e halvsyskon! blev en riktigt fin hållbar märr ;)

Konstigt att jag inte hört ngt om shivering.. har bara hört bra rekomendationer :confused:
på vet. kliniken (när vi kollade förstärkningsbandet) så sa de ingenting, då modern haft hjärtfel och vi pratat om det osv.. de borde väl ha sakt ngt om det var så pass vanligt? borde han inte få avelsförbud ganska snabbt??

Kul med så många fina hästar!
måste ju lägga in bilder från gårdagens ridning med!:angel:
Vår plan är att bestiga alla berg i närheten och på detta sätt träna upp rumpa rygg.. kul tycker både jag och damen, som till och med blev lite svett dagen till ära...;)

no033.jpg

no028.jpg

Åh, vad avundsjuk jag blir på dig som har lite klättringsmöjligheter...Sista bilden påminner väldigt om Kyrkbyberget i Bergsjö där jag bodde förr...där hade vi backar!:D

...för övrigt har du väldigt fina hästar du med. Haflingern är ju rätt lika Welsh Coben;)

Jag har faktiskt gnällt en del över att det finns så dåligt med backar runt om, tills jag kom på att man måste ju inte hålla till på befintliga vägar/stigar...;)

Ja dom är ju i ungefär samma storlek och massa!;)
Samma grund med, lantras som förädlats med arab, eller är jag helt ute och cyklar angående coben?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka