Småbilder som inte passar nån annanstans :D

Sv: Småbilder som inte passar nån annanstans :D

Här e lite bilder på min pålle! :D
Mobilbilder047.jpg

Mobilbilder046.jpg

Laura.jpg

Sista bilden blev lita stoor...!:crazy: :angel:

Jag har ett sto vars föräldrar e halvsyskon! blev en riktigt fin hållbar märr ;)

Konstigt att jag inte hört ngt om shivering.. har bara hört bra rekomendationer :confused:
på vet. kliniken (när vi kollade förstärkningsbandet) så sa de ingenting, då modern haft hjärtfel och vi pratat om det osv.. de borde väl ha sakt ngt om det var så pass vanligt? borde han inte få avelsförbud ganska snabbt??

Mjaejmn... jag e fortfarande hemskt avig mot linjeavel.. vi skyller det på min farfar och lämnar det därhän tror jag :D

Dom jag stött på kan ju bara ha haft otur.. och det är ju absolut inget du skyltar med som hingstägare, att jag snubblat på dom där är helt slumpmässigt.. Det är ju alltid lite gambling med avel, det är ju möjligt att någon av hans gener reagerar lurigt med deras stons gener och att det blir snurrigt, eller något annat.. Jag är långt ifrån expert på shivering och hur det nedärvs, men jag är duktigt orolig för att få det på "mina bebisar"... som sagt - det KAN vara slump juh, men tja.. jag tar hellre det säkra före det osäkra..

Tja, det där med avelsförbud.. det tog ju sina rundliga år innan Helwan blev borttagen från aveln, hans avkommor är ju ganska luriga.. det gick ju så långt med hans aggressivitet att han nästan slog ihjäl sin skötare innan dom kastrerade honom - många av hans avkommor nedärvde ju det oxå... *rysa*

Haha jo, arlse har han så de räcker :D Närå, ingen Mr Poco Scotch, utan en son av Docs Leaguer :d

Haha nä, han drogs bara me av stämningen på Greva gården, där bilden är tagen.. I vanliga fall struttar han runt i sina låååångsama gångarter.. Ja, när han inte är springig och jobbig.. Unghäst som han är :bow:

*S* Jag gillar snygga rumpor.. oavsett om den sitter på en häst eller på en pojk - fast helst ska ju hästens rumpa vara en aaaaaaaningen bredare ;)

Unghästar är ju så charmiga.. och SÅ irriterande ibland *s* Han ser super fin ut :D

Gud vilken sötnos.:love:
Hon skulle passa utmärkt i min gamla lekstuga tillsammans med min arga kanin... och vi har stor shettis van tomt...
Vill du bli av med henne?;)

:mad: hrm... det är faktiskt en HAN och HINGST dessutom :D :rofl: det är väl flätorna som gör det :rofl:
och det blir inget göra sig av med här inte, min lille ögonsten :love: men cool idé med lekstugan o kaninen :D

edit: sa du ARG kanin? :eek: :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

tack tack :bow: Han är som en liten minibjörn minsann :love:

Det är verkligen många som har fina hästar här, bra tråd :love:

tjao, en sak med highlights avkommor ( i samma stall står en till pålle efter honom) är att de är EXTREMT smärttåliga! den andra pållen i stallet hade brytit käken och han stog ändå och åt för fulla muggar med öronen framåt!(man måste ju äta upp maten innan någon annan hinner!) och när min pålle fått en spik på kanske 5-8cm (rak) rakt in i hoven (i boxen!!) så GICK hon ut ur stallet, och lät mig dra ut spiken med en tång och hon brydde sig knappt, när det började blöda ur hoven så ryckte hon lite...
fast de är små olycksfåglar, hittar ALLTID något att göra illa sig på.
tyvärr har det ju åxå medfört att jag inte hunnit få henne till "start" än! för hon har en speciallitet, jog med höga knälyft *hehe* som går yberlångsamt och skulle vara perfa i pleasure / Horsemanship! dessutom e hennes "gångart" väääldigt bekväm..
men nu har jag lindat in henne i bomull så jag hoppas hon blir "bra" snart! då ni :devil:

tack tack :bow: Han är som en liten minibjörn minsann :love:

Det är verkligen många som har fina hästar här, bra tråd :love:

*tar åt mig lite ära för en bra tråd* Den blir ju inte bättre än folk gör den till.. men tja, jag gillar söta och ganska meningslösa bilder :)

OCh ja jiiiis, folk ahr så fina, söta och gulliga hästar.. jag ville skriva "snälla och trevliga" men det blir ju lite fel - jag har ju inte träffat nån - än ;) Det ska vi ändra på har jag tänkt *fniss*

Oh! Den beskrivningen på "gångart" är något jag verkligen vill se! :d låter ju hur tufft som helst!

Mjo, Highlander som vi hade hemma hos oss en period var också ganska tålig.. knepigt det där med arv ibland.. Men det låter ju som du, förvisso, fått en tjej med hög smärttröskel - men ett gott hjärta så passar du hennes ben lite så passar hon nog ditt hjärta ska du se ;) Håll henne bomullad (kan man säga så? ;)) så vi får se er ute på banan snart!

Oj förlåt! det var nog flätorna som gjorde det ja!
men han är ändå välkommen att bo hos mig:d
Och han är tillräckligt stor, så nån risk att kaninen kan hugga han i strupen blir det ju inte.. Han har gjort det på hund...:( ;)

förresten sa du hingst? är han godkänd? Hur hög? Vilka föräldrar? :D

Donar ju småskalig shettisavel då och då, hade varit kul å veta lite mer om hono,. han kanske e ett potentiellt ragg för Zanna :bump:

oh my oh my!!!!! Orkar du lyssna???? :eek: :D Det är en låååång historia som jag har grävt i i mer än ett år nu.
Han är 80 cm hög. Jag PM:ar dig

hej hopp :bump:

Slänger hit en lite nyare bild på mina shettisar, Zanna och Hättebodas ToyBoy.. :D

Har ingen aning om hur stor den blir.. men jag hoppas den e "lagom" >.<
fridolf07010.jpg

*kl*
Slänger in en bild på mig då från igår, innan det blev en tur i skogen.:)
phpanrm6p.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka