Småbarn-tid för annat?

Sv: Småbarn-tid för annat?

Tycker det är väldigt konstigt att vissa män tror att vi mammor ska släppa allt medans dom ska forsätta med sina liv som det alltid har varit.. Varför ska offra allt. Ibland känns det som att det är bara vi mammor som skaffar barn.. När jag fick minn dotter fick jag sköta allt, fick aldrig någon egen tid.. Jag försökte med allt att han kunde ta henne några timmar så jag kunde åka iväg och göra en massa ärenden. Men då blev han sur och sa att han inte vill sitta hemma.. Så min dotter har alltid varit med mig överallt sen hon föddes.. Nu tog det ju slut mellan hennes far och mig när hon var 1 år.. nu är hon 5 år och hon följer fortfarande med mig överallt.

Mvh
 
Sv: Småbarn-tid för annat?

Har samma tankar här, när många par får barn verkar det snarare som kvinnan får 2 barn & mannen tar sig en ny mamma & passopp istället:smirk:
 
Sv: Småbarn-tid för annat?

Jag har hästarna hemma (2 st),en hund, en sambo och en son på snart 1.5 år. Hästintresset har legat nere riktigt länge nu sen sonen föddes. Det var svårt i början då han inte vill varken ligga eller sova i sin vagn när jag var i stallet.

Sambon har sitt jobb, två träningar i veckan och en match. Sen ska vi renovera, laga, bygga till, bygga ut osv... Måste ändå säga att OM jag velat så hade jag haft gott om tid över till hästarna och hunden. Men jag är lat! Sen är det trevligt att umgås alla tre. Däremot så är det skönt att ta en timme för sig själv, gå med hunden eller pyssla ltie smått med hästarna.

Började jobba så smått när sonen var 8 månader, bara ett par tillfällen i veckan och ca 3 timmar åt gången. Då var antingen sambon hemma eller sonens mormor. När sonen var 10 månader jobbade jag heltid i ca 3 månader, då var hans pappa hemma på heltid.

För mig hade jag gärna kunnat vara utan hästarna första året iaf. Men tack vare att sambon hjälpte mig med dom så stannade dom här. Hunden skulle behöva mer stimulans... Periodvis är jag dålig på det trots att tiden finns!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 951
Senast: Elendil
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 132
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 014
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 998
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp