Sv: småbarn och häst?
Jag har en dotter som är drygt fem, och har haft egen häst eller foderhäst sammanhängande de senaste tio åren, alltså både före, under och efter graviditet, förlossning, amning och småbarnsår.
När jag var gravid hade jag foderhäst som (tyvärr) åkte till sin ägare samma dag som jag födde barn (jag red till ca 6v innan beräknad förlossning, därefter hade hästen en rejäl höstvila, vilket han brukade ha).
Jag började rida igen ca 5v efter förlossningen. Hade då skaffat mig en halvfoderhäst som jag hade i ett halvår, ungefär (=ridning 3 dgr/v). Letade samtidigt egen häst och köpte en oinriden unghäst när min dotter var fyra månader. Det var ganska exakt fem år sedan, och den hästen har jag fortfarande kvar.
Har hela tiden ridit 4-5 dagar i veckan (ibland två hästar, men oftast bara min egen), har hästen i ett mycket välfungerande privatägt men "kollektivdrivet" stall.
Har alltid haft med dottern i stallet för stallsysslor, men pappan har tagit hand om henne när jag ridit. På senare år har det dock funkat att ha henne med även när jag rider (fast då kan jag inte rida ut, förstås). Då rider hon lite först (=sitter på när jag longerar + får styra runt lite i skritt själv), och sedan rider jag och hon tittar på eller leker i närheten.