Små travare

T

Tosen_85

Vad har ni för erfarenhet av små travare, har dom några större chanser att hävda sig i lopp?
Har kollat på ett kallblodssto, ägarna vet inte hur hög hon är men jag tror att hon håller ponnymåttet och hon känns liten jämfört med andra kallblodstravare.
Hon har inte varit startad och har inte blivit klockad på länge så jag har inga uppgifter om tidigare tider.

Kan tillägga att blir det köp så är det min första travare och det är tänkt att hon ska bli min licenshäst isåfall så jag har inga krav eller förhoppningar på att hon ska bli en stjärna på banan, men det kan vara intressant att veta om det finns något "hopp" för små travare.

Sv: Små travare

Tänk på att hästen måste ha varit inkvalad för licenslopp...

Annars brukar en del av de små kunna hävda sig riktigt bra, det finns en tråd någonstans på forumet om små travare...

hon gjorde ett gdk kvallopp 05, men sen har hon inte gjort något mer på banan. räcker det??

Hmmm..
Lånade ut min märr förra våren till en tjej som tog monte´licens, den var inte startad på ett bra tag... Typ 1,5 år.., minst...

ALltså ja känner inte till om dom måste var kvalade eller ej.
Men då spöket skrev de så är de väl den gränsen? de e de ju om man ska starta i alla fall!?

För att gå licenslopp räcker det med att hästen har gjort ett godkänt kval under sin karriär, åtminstone på alla de banor jag känner till. För start är det 8 månaders regeln som gäller.

AHa de var ju bra att veta för min del oxå om ja får för mig att ta körlicens. Då kan jag kanske ta den med min häst.
Kvittar de om dom är över åldersgränsen för tävling oxå då?

ok då går de nog inte med min dam då i framtiden om ja kommer på att ja vill ha körlicens...
Men de vill jag nog inte ha *feg*

Förra kallblodet var 148 cm och spang in 247.000 kr, rekord: 27,9
Mitt nuvarande kallblod är 145 cm och har hitills sprungit in 44.800 kr, rekord: 32,5

Jag tror inte att storleken gör så mycket, huvudsaken är att dom vill springa och vara först.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 409
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka