Små, små hundar!

Sv: Små, små hundar!

Oh!! Vilken otroligt fin, utseendet på din hund är precis så som jag skulle kunna ha. Lite långhårig sådär, vart köpte du henne? :)

Om du tänker satsa seriöst på Agility och vill tävla, så bör hunden inte vara allt för liten och av en ras med arbetsglädje i sig.
Finns mängder att välja på, allt efter tycke och smak!

Köp en bra hundbok tex Reneè Willes all världens hundar eller låna på biblioteket!
Sista Hund-Sport 1/08 har du också bilder från Stockholms utställningen med alla som tagit BIR.
Med andra ord nästan alla raser som går att få tag på här i landet!
(Hund-Sport finns att köpa ute i handeln)

När du har hittat raser du tycker om och vill veta mer om så gå in på SKK`s hemsida http://www.skk.se/
Gå in på länkar, sedan till Skk`s ras-specialklubbar där hittar du länkar till resp rasklubb, där det finns inf och annat ”bra att veta” om resp ras.

Har inte rekommenderat den heller.. Svarade på trollets fråga om vad en TJT är :cool:

Oh!! Vilken otroligt fin, utseendet på din hund är precis så som jag skulle kunna ha. Lite långhårig sådär, vart köpte du henne? :)
Hon är inköpt på Irland. Jag bodde ju där i några år och köpte henne sådeles av en uppfödare där.

Hon ska dock paras till helgen och om allting går som det ska får hon valpar som är leveransklara i maj. 2 st är redan tingade och jag kan ju inte garantera att hon får fler än så, eller ens det. Men hör av dig om du är intresserad av en valp.

Jag skulle vilja påstå att i princip ingen har tjt som enbart sällskap och om någon varit mindre klok att ha det, så lär de ångra sig misstänker jag :angel:

Jag skulle vilja påstå att i princip ingen har tjt som enbart sällskap och om någon varit mindre klok att ha det, så lär de ångra sig misstänker jag :angel:

Det tror jag med:rofl:
Därav min stora häppnad när jag fel uppfattade att det var en ras som rek till TS

Den enda skillnaden jag upplever är att de så klart kan skadas lättare än en bamsehund om man tex råkar kicka till dem, snubbla på dem eller de får nån form av smäll från en häst/annan hund/större djur.

Mina två Pappisar väger 3 kg st. Sjlvklart kan de skada sig om man är oförsiktig. Men lär man bara hundarna att akta sig och är lite obs själv så är det ingen större fara. Köper du en Pappis så är det ju en rätt frisk och tålig ras.

Jag vet en som har varit på väg att köpa en till sällskap. Något säger mig att dom inte fick napp på någon kennel.;)

Kanske blir en liten chihuahua istället? Oh, kan inte bestämma mig.. dom är ju så otroligt fina dom med.

Det är klart att du ska ha en Chihuahua :D

Här är en bild på min tik och hennes Chihuahuakompis Vella:

47.jpg

Och här är en bild på bara Vella:
Vella2.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 620
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 125
Senast: Pilot
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 441
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat