små näsborrar

W

wallerie

min häst har små näsborrar! alltid när jag rider (i arbete då) frustar hon nästan varje andetag, men endel häster frustar ju mkt när dom rids men nu till det jag är lite orolig över, det kommer snor ur näsan på henne och då menar jag inte att det rinner lite utan det kommer tjockt vitt snor!:confused:
hon är svenskt halvblod och har exakt samma i mankhöjd som det andra svenska halvblodet i stallet men mer än hälften så små näsborrar!
vad ska jag göra??
är detta ngt farligt el kan det bli så??

tack för alla svar!:bow:

Sv: små näsborrar

Ring en veterinär. Det behöver inte vara något farligt. Men om hästen är så snorig så kan det ju vara nått som är fel. Har det varit så länge?
Har du någon bild på hästen så att man kan få se hur små näsborrar?

Sv: små näsborrar

min häst frustar oxå mkt när jag rider o det kommer då även vitt snor. hon verkar dock inte lida på något sätt o jobbar precis som vanligt. har funderat lite på det men kommit fram till att det nog inte är så allvarligt.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 258
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 103
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama