Små barn och hund

Sv: Små barn och hund

Fashionistan skrev:
Jag har ju skrivit att ungen skall hållas borta från hundarna om han inte kan inse att man skall vara snäll.

Mycket möjligt att hon menade annorlunda..

Dvs menade ett eftersom pojken är för ung för att förstå att man inte får dra i allt som står ut på ett djur så måste han passas hela tiden om han ska vara tillsammans med djuren.

Men i och med att hon använder ordet snäll och inse som att pojken är dess motsats ( dvs elak ) och det är han ju inte, han förstår bara inte bättre. Så tolkar man hennes inlägg som att en 9 månaders ska kunna inse att han är elak..

Nog om den saken.

Det gör väl varken till eller från att skälla på TS om saker som hänt, hon har ju tagit till sig och ändrat. Det som hänt har ju hänt och det kan hon inte ändra på, men hon kan ändra på framtiden ..

Senast ändrad:

Nu har jag inget eget barn ännu. Men aldrig att jag låtit min hund bli sådär illa behandlad. Fattar inte ens hur du kunnat låta det gå så långt, eftersom det inte är förrän Nu du börjat markera bättre för ditt barn att det inte är okej. Och att dessutom lägga tid på att filma eländet istället för att rädda hunden???
Det ska inte ens behöva hända. Jag är uppvuxen med djur sen småbarnsben. Men aldrig att mina föräldrar lät mig göra illa djuren. Vi har alltid spenderat tiden runt djur tillsammans, när jag var liten fick inte jag vara en sekund ensam med djuren.
Bort med gåstolen. Ska han åka gåstol kan ha göra det i ett rum där hundarna absolut inte är. Bort med sakerna han slår hundarna med. Och låt honom Aldrig vara där hundarna är om du Inte är med. Sätt upp grind om det behövs så hundarna får vara ifred. Och lär sonen att hundarnas sängar är förbjuden mark.
Herregud.

Word! :bow:

Det är synd om hunden som ska behöva utstå Smärta för att Ts inte har 100 koll på sitt eget barn. Jag skulle inte klandra hunden det minsta om den högg tillslut. Grinden ska vara för att skydda hundarna från sonen, sonen behöver uppenbarligen inte skyddas från hundarna eftersom Ts tillåtit och gjort det okej att göra illa hundarna. Istället för att säga ifrån direkt och börja markera redan första gången sonen gjorde fel mot hundarna...
Så jag antar att det är okej att hundarna gör sonen lika illa som han gör dom...
Har man inte koll på sitt barn så måste djuren skyddas. Även om det innebär att sonen blir utestängd från där hundarna är. Kan han inte uppföra sig runt omkring djuren ska han inte vara en sekund ensam med dom.

Eller så kanske det är du som ska förstå vikten i att vara tydlig?

Finns väl ingen anledning att vara spydig eller hur, vad vinner man på att ha sådan kass attityd ?

Det inlägget du bugade åt har ju inget med vår diskussion att göra öht, det som Svante skriver är det ju övervägande många som tycker :)

Senast ändrad:

Jag tycker dock att en 9 månaders unge borde kunna lyssna när mamma och pappa säger nej så många gånger och hundarna springer för livet.

Det kan iaf mina kusinbarn. Och då säger mamma o pappa bara nej på ett snällt sätt tills barnet förstår & kopplar ihop. O nog för att dom är söta och bäst i hela världen :love: så tror jag inte att dom har några slags superförmågor som alla andra barn inte har.

Jag tycker dock att en 9 månaders unge borde kunna lyssna när mamma och pappa säger nej så många gånger och hundarna springer för livet.

Det kan iaf mina kusinbarn. Och då säger mamma o pappa bara nej på ett snällt sätt tills barnet förstår & kopplar ihop. O nog för att dom är söta och bäst i hela världen :love: så tror jag inte att dom har några slags superförmågor som alla andra barn inte har.

Barn som är så pass unga klarar inte av att förstå innebörden av ordet nej.

Det är synd om hunden som ska behöva utstå Smärta för att Ts inte har 100 koll på sitt eget barn. Jag skulle inte klandra hunden det minsta om den högg tillslut. Grinden ska vara för att skydda hundarna från sonen, sonen behöver uppenbarligen inte skyddas från hundarna eftersom Ts tillåtit och gjort det okej att göra illa hundarna. Istället för att säga ifrån direkt och börja markera redan första gången sonen gjorde fel mot hundarna...
Så jag antar att det är okej att hundarna gör sonen lika illa som han gör dom...
Har man inte koll på sitt barn så måste djuren skyddas. Även om det innebär att sonen blir utestängd från där hundarna är. Kan han inte uppföra sig runt omkring djuren ska han inte vara en sekund ensam med dom.

:eek:

Vilken inställning till barn, horribelt!!! Det är för sjutton BEBISAR som diskuteras i tråden inte en vuxen person!!!

En bebis vet INTE vad som är fel eller rätt och skall ALLTID skyddas från andra. En hund skall inte bita och det skall aldrig vara ok för den att bita. det är knappast en 100kg bebis som har styrkan av tigrar som går på hundarna, nog för att de kan vara starka men inte så starka eller koordinerade att de skulle kunna skada hundarna på det sättet att de skulle lida.

Ingen bebis kan uppföra sig bland djur för de vet inte vad djur är, där kommer föräldrarna in och måste separera dem, men att låsa ut sitt barn är det stort no no på! Hundarna skall låsas ut inte barnet

:rofl: Det funkar alldeles säkert på vissa barn och garanterat inte på många barn. Vad du tycker och hur verkligheten ser ut är helt olika just i detta fallet.

Min dotter (11 manader) förstar ordet nej.
Vi har en blomkruka som star pa golvet och hon vet mkt väl att hon inte far leka med jorden. Men anda ska hon fram till den, när man tittar pa henne sa tar hon bort handen och skrattar.

Även om ett litet barn kan första nej sa är dom nyfikna och nyfikenheten är stark. Kan tänka mig att en hund dessutom är mkt mer spännande än en blomkruka.

Om man låter bli att skydda hunden från att bli överkörd av gåstolen gång på gång, hunden blir slagen med tillhyggen... Det ska inte ens hända! Där måste man som förälder skydda djuret. Innan det upprepas och händer fler gånger. Om hunden tillochmed piper och tjuter för att det gör ont, då får man ta sitt ansvar och skydda djuret tills barnet är stort nog att förstå att det den gör är fel och gör ont. Inget djur ska behöva bli utsatt för smärta helt i onödan.
I det här fallet är det barnet som gör fel och föräldern som inte skyddar hunden, då ska inte hunden stängas ute, vad har hunden gjort för fel? Din djursyn är isåfall horribel som tycker det är okej att hunden tjuter av smärta emellanåt.
Och det gör nog ont och få ben och senor överkörda av gåstolen, det gör nog ont och bli slagen med tillhyggen. Hunden känner ju sig jätteosäker tillslut och slutar ju tillslut lita på barn eftersom barn innebär smärta. Att den sen hugger/markerar tillslut är inte speciellt konstigt, ska djuret bara ta emot smärta utan att få försvara sig, utan att någon skyddar den från det?

Senast ändrad:

Om man låter bli att skydda hunden från att bli överkörd av gåstolen gång på gång, hunden blir slagen med tillhyggen... Det ska inte ens hända! Där måste man som förälder skydda djuret. Innan det upprepas och händer fler gånger. Om hunden tillochmed piper och tjuter för att det gör ont, då får man ta sitt ansvar och skydda djuret tills barnet är stort nog att förstå att det den gör är fel och gör ont. Inget djur ska behöva bli utsatt för smärta helt i onödan.
I det här fallet är det barnet som gör fel och föräldern som inte skyddar hunden, då ska inte hunden stängas ute, vad har hunden gjort för fel? Din djursyn är isåfall horribel som tycker det är okej att hunden tjuter av smärta emellanåt.
Och det gör nog ont och få ben och senor överkörda av gåstolen, det gör nog ont och bli slagen med tillhyggen. Hunden känner ju sig jätteosäker tillslut och slutar ju tillslut lita på barn eftersom barn innebär smärta. Att den sen hugger/markerar tillslut är inte speciellt konstigt, ska djuret bara ta emot smärta utan att få försvara sig, utan att någon skyddar den från det?

Nu förstår du inte vad jag menar :grin: nej djur skall inte lida.

Ett barn skall ju absolut INTE stängas ute, utan det är djuren som måste bli utstängda. En liten bebis på 8,5 månad kan på sin höjd krypa och pratar inte så hur försvarbart är det att stänga en sådan ute från den enda tryggheten den har dvs föräldrarna?? När det gäller äldre barn så är det en annan sak men nu handlar detta om en bebis och inte en fullt utvecklad människa.

Och det är knappast misshandel på hög nivå när detta lilla barn utövar sitt "djurplågeri". jag tycker kanske att hundrana borde ha lärt sig att gå undan när han åker i sin gåstol och det hade de säkert gjort om detta hade varit ett beteende som var hela tiden och hundarna led av det.

Och nej barnet förstår inte att den gör fel. Och ja det är föräldrarna som måste se till att detta inte händer och då är det självklart hundarna som måste flyttas.

Dessutom så är det aldrig acceptabelt att en hund biter någon som finns i hemmet, speciellt inte när de dessutom kan gå undan.

dom här hundarna får ju inte ens vara ifred i sina sängar som borde vara deras revir och fredszon. Hundarna bör få vara där dom brukar få vara, sen bör alla barnets leksaker som används som tillhyggen och gåstolen vara på andra sidan grinden, där jag antar att föräldrarna även är eftersom dom uppenbarligen inte är vid hundarna. Alla hundar går inte undan, speciellt inte om dom ser sin säng som sin speciella liggplats, då ligger dom ju kvar där in i det längsta... Skulle jag träffa på ett barn på mina hundpromenader och barnet slår hunden eller gör min hund illa, inte skulle jag bli arg på min hund om den markerade även fast vi är utomhus. Speciellt inte om det är barnet som tar sig fram till hunden och inte hunden som gått till barnet. Föräldrarnas skyldighet är det att markera för sina barn och skydda oskyldiga djur. Barn som inte förstår ska Aldrig vara ensam med djur, inte ens en sekund. Därav bra med grind. Så hundarna får vara ifred.

Jag forstar hur du menar. Och instammer till stor del.

Men, har man djur och smabarn i samma hus sa MASTE man som foralder ta ansvar for att ingen blir skadad och att bebisen/barnet lar sig att hantera djur varsamt. Det ar ju faktiskt jatteviktigt!!!!
En av mina har alltid varit snall men lite hardhant med djuren sa henne maste man passa mer an den andra som alltid varit valdigt mjuk och forsiktig. Jag har punktmarkerat dem (barnen alltsa) varje dag sedan de foddes nar de ar med djuren. Nufortiden racker det med rostmarkering nar de blir lite for ivriga.
Jag har ocksa sadana dar dumsnalla djur som inte fattar att de borde ga undan for att fa vara ifred :D

Iaf det som JAG vander mig emot i TS fall ar att hon har FILMAT dessa handelser, och ingriper inte sarskilt aktivt i filmerna vad jag kan se/hora. Och att hon skrivit ner en lista pa hur sonen terroriserar hundarna.
For mig ar det helt obegripligt, hur man kan behandla sina djur sa. Spelar ingen roll att barnet ar sa litet, det ar ju foralderns ansvar att se till att det inte gar sa langt.

Tack och lov verkar det som om TS har fattat nu att det inte kan ga till sa, och har vidtagit atgarder!

dom här hundarna får ju inte ens vara ifred i sina sängar som borde vara deras revir och fredszon. Hundarna bör få vara där dom brukar få vara, sen bör alla barnets leksaker som används som tillhyggen och gåstolen vara på andra sidan grinden, där jag antar att föräldrarna även är eftersom dom uppenbarligen inte är vid hundarna.

Bäddarna skall då inte vara placerade i huvudrummet där man vet att barnet är, så då flyttar man hundarnas plats.

Så som jag förstått det så har ju inte barnet varit ensamt med hundarna vilket ju är normalt.

Alla hundar går inte undan, speciellt inte om dom ser sin säng som sin speciella liggplats, då ligger dom ju kvar där in i det längsta... Skulle jag träffa på ett barn på mina hundpromenader och barnet slår hunden eller gör min hund illa, inte skulle jag bli arg på min hund om den markerade även fast vi är utomhus. Speciellt inte om det är barnet som tar sig fram till hunden och inte hunden som gått till barnet.

S om din hund hade bitit ett litet barn som sprungit ifrån sina föräldrar tycker du skulle vara ok?? Det tycker inte jag!

Föräldrarnas skyldighet är det att markera för sina barn och skydda oskyldiga djur. Barn som inte förstår ska Aldrig vara ensam med djur, inte ens en sekund. Därav bra med grind. Så hundarna får vara ifred.

Vi säger samma sak fast jag anser har man barn så går det före djuren, självklart skall föräldrarna se till så att det inte kan hända något vilket jag tidigt i tråden skrivit redan.

Lite nyfiken fråga bara? Har du Barn själv?

Det är ju ännu värre om allt detta hänt och barnet inte varit ensamt, för om barnet aldrig varit ensamt så borde ju hunden skyddats från dag ett och inget av detta borde ha hänt och listan på allt som barnet gjort skulle aldrig funnits, inte filmen heller.
Jag tycker det är okej om min hund markerar om ett barn gör den illa helt utan anledning. Och i det här fallet så har ju hunden gjorts illa mer än en gång. Jag har koll på min hund, hon uppför sig och attackerar inte och har aldrig gjort någon illa. Har föräldrarna inte koll på sina barn, vad ska jag göra? För det är ju det föräldrarna måste göra från det att bebisen kommer in i deras liv, skydda djuren och markera för barnet när den gör fel. Vara konsekvent mot både djur och barn.
Min hund skulle aldrig springa ifrån mig och bita ett barn, men om ett barn springer ifrån sina föräldrar, är det mitt ansvar då om den kommer fram och gör illa min hund?

I det här fallet så har ju Ts låtit sakerna hända gång på gång. Inte förrän nu skyddas hundarna. När folk började tjuta i tråden.
Eftersom jag vill fortsätta vara annonym här på forumet så tänker inte jag yttra något om hur mitt familjeliv ser ut.

Jag tror faktiskt att det lagligt sett ÄR ditt ansvar. Du skulle nog få ta bort hunden då. Rätta mig om jag har fel, men är inte lagen så?

Jo, strikt hundägaransvar.

KL
Men jag skulle inte klandra hunden om mitt eget barn härjade runt med den jämt och ständigt tills det brast för den. Jag skulle klandra mig själv.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 061
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 756
Senast: Lampan
·
Övr. Barn Det händer att jag umgås med folk som har barn(åldrarna spädbarn, 2-5 år samt låg- och mellanstadie), själv har jag inga barn och vet...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 065
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på snart två år, och en son på snart ett år. Jag behöver lite tips på hur jag ska göra tillvaron mellan mina...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: bananabambi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka