SM i dressyr

Synd att de sprack för KvK och Biggles idag när det gick så bra i kvalet :(

Måste säga att min avkomma är vääldigt lik sin pappa :angel:

Han var i alla fall överlägset bäst hittills. Alla övergångar med små hjälper, mjukt och fint och hade väl ingen stor miss. Så ja, jag kan tycka att han borde ligga där om man jämför med de andra.

Det är något jag har reflekterat över att övergångar över lag bland de flesta ekipagen är det inte speciellt hög kvalité på, många hack och missförstånd.

DressyrMupp: Patrik var professionell som vanligt, piaffen var kanon, så han var helt klart värd alla sina procent.

HM: Jag har samma reflexion som du angående hack och missförstånd i övergångarna. Men jag tycker att det framförallt gällde de unga nykomlingarna. De gör bra piaff och bra passage men de orkar inte riktigt med övergångarna än. Men nästa år sitter övergångarna å då blir det hård kamp om lagplatserna. Så efter Tinne och Patrik kommer det att bli trångt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
84
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Söndagen på Folksam SM i dressyr bjöd på högklassig dressyr. Och inte bara i seniorernas kürfinal. Den stora publiken fick även se...
Svar
0
· Visningar
121
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid SM i dressyr på Grevagården har man ett förhöjt säkerhetstänk och poliser finns på plats. På fredagen inkom en bekräftad hotbild mot...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt