sm 2007 eller 2008

grodan21

Trådstartare
hej! jag skulle vilja ha lite tips hur man kan träna hästar för att dom ska kunna trän inför det. hökden är 90cm. vilket är lite högre än vad hon har hoppat. har hittils har vi hoppat en staka hinder på ca 70cm. hon är en fjording som har sin kroppsbygnad emot sig.:( ska flytta henne till skolan efter jul. för att kunna träna för tränare några gånger i månaden för att få hjälp. då vi inte har möjlight att ta henne till ridhus just nu. och det är min lilla syster som rider mest. då jag bor på skolan. men försökr rida så mycket som jag kan på heljerna. har ni nåra tips på hur man byger upp muskler och sener samt kondisen så är jag taksam för att du skriver.:bow: :bow: :bow: //anna

Sv: sm 2007 eller 2008

Jag hade en fjording för några år sen och jag red SM i dressyr visserligen.
Jag tycker du ska ut och cantra. Alltså typ börja att galoppera 1min*3 med 5 minuter skritt emellan. Verkar hon ok med det så öka tiden lite smått. Som mest gjorde jag 3 minuter *3.
Med en fjording och framförallt ett sto är det viktigt att hon tycker det är kul, dessutom är dom ganska hållbara så det är bara att ut och ha kul och red dressyr ute på åkrar och pressa henne inte för mycket. I hoppningen tycker jag du ska göra det väldigt lätt till en början, när hon börjar få kondis och är fin i det andra arbetet så kommer det gå ganska lätt(förhoppningsvis) att höja hindrerna för hon är så stark själv.

SM och 90 cm får jag inte riktigt ihop? En fjording är troligen en d-ponny och då går SM i 135 cm. Eller har jag missuppfattat dig?

för att kvala in till fjord sm i hoppning så ska du ha hoppat 3 felfria grund omgångar på 90cm.

så var det inte när jag kvalade.. då hoppade man en LC för d-ponny, alltså 90cm, på lokaltävling o den som vann där fick representera på FjordRiks..(SM) (jag kom 2:a :/) Det var iofs ett par år sen jag hade fjordingen, så det kan ju ha ändrats..

okej visste inte attd et fanns ett speciellt sm för fjordingar...trodde dom var tvungna att hoppa som andra ponnyer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka