Sly/grenar hästar gillar att tugga på

Twihard

Trådstartare
Vet ni vilka träd/sly/osv man kan slänga in i hagen till hästarna för att ge dem något att gnaga på?:)
 
Jag är så dålig på träslag. Min stallägare brukar lägga fram stora högar med sly som man får lägga in i hagarna om man vill. Min häst älskar det! Märker att det är skillnad mellan olika träslag, men kan för lite för att kunna säga vilka hon gillar mer än andra.

Gran undviker jag i hagar. De grenarna blir extremt hårda och vassa när de torkar, kan bli väldigt otäcka sårskador om de får en sån pinne rakt i benet eller liknande.
 
Körsbär är nummer 1, hälsar mina hästar. Matte är inte lika glad efter att några uråldriga körsbärsträd på betet fått sätta livet till. Asp och sälg kommer på delad andraplats.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 073
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 178
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 285
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp