Sluttande ärtben!?...

C

cerrox

Har aldrig hört talas om det innan...någon annan som har det? Har sökt överallt, men finner ingen text alls om detta...det kanske är ovanligt med sluttande ärtben?

Anledningen till att jag undrar om detta är att en veterinär kommenterade ett par röntgenbilder av carpus och sa att hästen hade just sluttande ärtben, men sa att det inte har någon betydelse och att det inte är någon fara med det, men veterinären noterade dock det ändå i hästens journal. Varför noterar man en sådan sak om det ändå inte har någon betydelse? Har aldrig hört talas om sluttande ärtben innan...så undrar om någon annan har gjort det? Förstå ni varför veterinären noterade det? Kan sluttande ärtben på något sett påverkar hästen, hur isåfall eller är det bara ett 'skönhetsfel'?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 896
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Castellini
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka