M

mini_s

Okej dum fråga men om man inte frågar får man ju inga svar, inte sant? ;) Så då till frågan, läste om att rida slutor? VAd är det? :confused:

Sv: Slutor?

en dressyrrörelse, sök på google så får du säkert massa bra savaer om varför den är bra osv.

(som en sidvärtsrörelse, samlande, där hästen böjer sig lite och är ställ åt rörelseriktningen. bakdelen ska vara innanför spåret, om man rider den på långsidan. jag vågar inte säga "hur man ska göra")

Tänk dig att du rider på volt och sen när du ska rida ut på fyrkantsspåret (efter öppna delen på volten) så ska bara framdelen ut på spåret och bakdelen ska gå innanför. :)
Hästen är böjd igenom kroppen går på tre (eller fyra) spår.
Har tyvärr ingen bra bild.

Jag har fått det jättebra förklarat för mig...men jag vet inte om du förstår men för mig så föll poletten ner...
Min tränare sa helt enkelt åt mig när vi red på rakt spår att... " Visa mig din svans..."..så jag gjorde ju det, vred om mig i sadeln med mina " magögon" och vips så fattade till och med hästen till slut va det va jag menade....

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
611
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 478
Senast: Sesca
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
111
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I ridsportens värld snurrar pengarna, men några av de som står för själva grunden – anläggningsägarna – ser sällan någon vinst...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama