Slutmätning

B

blissare

Vet inte vart jag skall lägga denna fråga....:(
Men jag provar här.
Jag har en Welsh cob kille på nu hela 9 år,vi har inte slutmät
honom än så nu är det HÖG tid att göra detta,vad jag har förstått så måste man ha 2 mätmän?
Och sedan undrar jag vad det handlar om i pengar...på ett ungefär...

Sv: Slutmätning

Det beror nog lite var man bor, hur mycket det kostar. När jag senast slutmätte januari -07 betalade jag 600 kr.
Men när det gäller slutmätning tror jag att det ska vara 2 mätmän och 1 veterinär.
Oftast brukar ridklubbar ordna dagar när man kan mäta sin häst, för att hålla ner priser och att det är lättare att få ihop mätmän och vet om det är många som vill mäta.

Det behöver bara vara två mätmän om din häst ligger på gränsen.. det vill säga är på gränsen till storhäst eller på gränsen till d-ponny osv. annars räcker det med en mätman och en veterinär.. kostade 800kr när jag gjorde på mina ponnier men det kan nog variera en aning..

Du har fel!

Från Ridsportförbundets hemsida:
Mätning för årsintyg göres av en godkänd mätman och en samtidigt deltagande veterinär. Vid slutmätning skall samtidigt delta två godkända mätmän och en veterinär. Mätmän godkännes av GMK.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 321
Senast: Masqueradee
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 633
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: Raderad medlem 149524
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix