SLUTDEBATTEN 2014

På vilket vis då?
Jag tror knappast en utländsk ministär skulle ha något att invända mot det. Posten innebär ju en representation för riksdagen inte för ett enskilt parti.
Men förklara gärna närmare...
Jo att förhandla eller representera med dem som man har rasistiska åsikter om kan bli svårt.
Vem vill försöka att söka lösningar tillsammans med någon som redan på förhand har bestämt sig för att man är mindre värd eller farlig.

Jo att förhandla eller representera med dem som man har rasistiska åsikter om kan bli svårt.
Vem vill försöka att söka lösningar tillsammans med någon som redan på förhand har bestämt sig för att man är mindre värd eller farlig.
På vilket vis ska riksdagens talman förhandla med en utländsk ministär?
Talmannen ska ju bara som riksdagens representant betyga respekt? Förhandling (den politiska) gör väl utrikesministern eller hans departement? eller har jag fel ;)

Det ÄR en god idé - om man tittar på hur strandskyddet är utformat just nu!

Idag är et ex.vis diken som har vattenunder en kort tid av året, bäckraviner som är torrlagda etc som är skyddade.

Det handlar inte om att tillåta byggande överallt utan om att tillåta byggande där faktiskt inget konkrets skydd behövs. Vem vill skydda ett tidvis vattenförande dike i ett slysnår för naturvårdsintressets skull?

Det måste vara möjligt att bygga på landsbygden. Och här ute finns "vattenförande diken" överallt....

Ett typiskt exempel på att något som låter väldigt illa om man bara formulerar det i en mening(särskilt om det är meningsmotståndare som formulerar den...) kan bli mycket mer komplext om man sätter sig in mer i vad en politiker eller ett parti egentligen står bakom och vill genomföra.

På vilket vis ska riksdagens talman förhandla med en utländsk ministär?
Talmannen ska ju bara som riksdagens representant betyga respekt? Förhandling (den politiska) gör väl utrikesministern eller hans departement? eller har jag fel ;)
De skall representera.
För att det skall bli bra så måste man klara av och förstå olika kulturer utan att värdera den egna kulturen som den bästa kulturen.

Det skulle bli en internationell flopp av stora mått.
Vilket gör mig allvarligt orolig - på riktigt.

Det övriga oroar mig däremot inte särskilt mycket alls.
Skillnaden mellan rött och blått är egentligen ganska så marginell.

Ett typiskt exempel på att något som låter väldigt illa om man bara formulerar det i en mening(särskilt om det är meningsmotståndare som formulerar den...) kan bli mycket mer komplext om man sätter sig in mer i vad en politiker eller ett parti egentligen står bakom och vill genomföra.

Torr svenska då:
En grupp människor äger en brukningsrätt.
Efter ett riksdagsbeslut fråntas denna grupp sin brukningsrätt (en del av äganderätten)
Ingen ersättning betalas ut till de som ursprungligen äger rätten

Det är i mina ögon konfiskering eller stöld.
Hur beskriver du det ;)

Annie Lööf vill ta bort strandskyddet och bygga villor
Hur kan någon ens komma på tanken att det är en bra ide ? ! ?
Därför att på vissa ställen är det så mycket sjöar och vattendrag att det inte går att bygga alls.
Det finns helt enkelt ingen mark som ligger längre bort från stranden än 100m.
Då så blir det svårt.

Torr svenska då:
En grupp människor äger en brukningsrätt.
Efter ett riksdagsbeslut fråntas denna grupp sin brukningsrätt (en del av äganderätten)
Ingen ersättning betalas ut till de som ursprungligen äger rätten

Det är i mina ögon konfiskering eller stöld.
Hur beskriver du det ;)

Marken har ju aldrig varit godkänd för tomt och därmed har markägaren begränsad rätt ihop med resten av folket som har mer begränsad rätt genom allemansrätten. Vid bostadsbyggandet är det markägaren som vill utöka sina rättigheter och borde i så fall nekas eller betala dyrt för förändringen.

De skall representera.
För att det skall bli bra så måste man klara av och förstå olika kulturer utan att värdera den egna kulturen som den bästa kulturen.

Det skulle bli en internationell flopp av stora mått.
Vilket gör mig allvarligt orolig - på riktigt.

Det övriga oroar mig däremot inte särskilt mycket alls.
Skillnaden mellan rött och blått är egentligen ganska så marginell.

Å..så svenska ministärer blev djupt förolämpade när länder de besökte, hälsade dem välkomna med representanter tillhörande fascistiska eller kommunistiska partier?

Den argumenteringen håller inte.

Talmannen är i sin position icke politisk utan en representant för HELA riksdagen.
Landets näst högste representant näst efter kungen.

Därför att på vissa ställen är det så mycket sjöar och vattendrag att det inte går att bygga alls.
Det finns helt enkelt ingen mark som ligger längre bort från stranden än 100m.
Då så blir det svårt.
Ingen mark längre bort än 100 meter???
Då kanske dom ska bygga någonannanstans ?

Marken har ju aldrig varit godkänd för tomt och därmed har markägaren begränsad rätt ihop med resten av folket som har mer begränsad rätt genom allemansrätten. Vid bostadsbyggandet är det markägaren som vill utöka sina rättigheter och borde i så fall nekas eller betala dyrt för förändringen.
Mja så enkelt är det inte, som självägande bonde fick du i stort sett bygga var du ville eftersom man inte hade tomter. Äger flera bostadshus, inget av dem står på tomtmark. Helt legalt.
Den rätten fråntogs markägaren utan ersättning = stöld ;)

Jag anser att strandskyddet ska få finnas kvar, under den enkla förutsättningen att staten gör rätt för sig och ersätter markägarna för att man lade beslag på stränderna.

Samhällets intressen SKA alltid gå före den enskildes men ALDRIG på den enskildes bekostnad!
Ska samhället ska bygga väg, dra ledningar, skapa fritidsområden så är det jättebra, men då ska marken lösas ut från dess ägare till det värde den har. Värdet ska sättas av en oberoende värderare och motsvara marknadsvärdet...och strandtomter i attraktiva områden. Är som sagt var inte billiga ;)
Där håller jag med markägaren ska naturligtvis få ersättning
Stränder har inte särskilt högt värde om det inte finns tomträtt dock...

Där håller jag med markägaren ska naturligtvis få ersättning
Stränder har inte särskilt högt värde om det inte finns tomträtt dock...
Tomträtt?
Vad är det?
I din värld då.

I min värld så är det en tomt som upplåts av kommunen för småhus.
Så som det står i de juridiska dokument som hanterar fastigheter.

Liknande trådar

Relationer Jo ja tackar ja, sa Jimmie o SD :bow:. Först var det Ebba som hade vikt ner sig och då undrade jag vilken partiledare som stod härnest...
Svar
2
· Visningar
318
Senast: Gammeln
·
Äldre Ja ni har väl inte missat att de har börjat visa "inför-programmen" på svt nu? Där vi får höra alla deltagare i Eurovision song contest...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama