SLUTDEBATTEN 2014

Tänk bara på att blankt är helt utan effekt. Det är lika mycket en röst på SvP och SD som på något annat parti. Bättre att utnyttja sin demokratiska makt till att motrösta om man inte kan hitta ett parti att rösta för.

För nog finns det massor av skillnader mellan alternativen allt.

Jag hatar sånt! Det borde finnas ett alternativ till dem som inte finner någon som helst nöje eller förtroende med de partier som finns.

Tänk bara på att blankt är helt utan effekt. Det är lika mycket en röst på SvP och SD som på något annat parti. Bättre att utnyttja sin demokratiska makt till att motrösta om man inte kan hitta ett parti att rösta för.

För nog finns det massor av skillnader mellan alternativen allt.

Jag hatar sånt! Det borde finnas ett alternativ till dem som inte finner någon som helst nöje eller förtroende med de partier som finns.

Jag har aldrig känt mig så förvirrad någonsin inför ett val. Jag får nog helt enkelt rösta blankt för inget av partierna tilltalar mig. Hade två som jag kände kanske, men nu efter diverse grodor och beteende så känner jag bara "NEJ TACK".

Om det bara är en person eller kanske två i partiet som kläckt ur sig dumheter, tänk på att hela partiet inte består av sådana personer. Inte ens om det är partiledaren som kläckt ur sig något knasigt så betyder det att hela partiet är dumt.

Jag tex håller INTE med "mitt" parti i allt, tycker att vissa saker som hela partiet står för är lite konstiga och skeva osv meeen på det stora hela känns det som om partiet står för något jag absolut tycker om och kan stödja. Därför röstade jag på dem ändå, något som jag blir mer och mer glad för ju mer jag tittar på olika debatter m.m. :)

Jag kommer att rösta helt ideologiskt i det här valet. Jag gillar t ex inte alls partiledaren i partiet jag röstar på och därför kryssar jag en annan person och hoppas på partiledarbyte inom en snar framtid men det är ideologin och grundtanken bakom det partiet som jag instämmer mest med.

Jag kommer att rösta helt ideologiskt i det här valet. Jag gillar t ex inte alls partiledaren i partiet jag röstar på och därför kryssar jag en annan person och hoppas på partiledarbyte inom en snar framtid men det är ideologin och grundtanken bakom det partiet som jag instämmer mest med.

Samma här. Partiledaren är partiets största fel, när det gäller det parti jag röstat på. Men det finns 2 eminenta kandidater bakom och politik, framförallt ideologi passar till mycket stora delar in på mina ideal.

Annie Lööf vill ta bort strandskyddet och bygga villor
Hur kan någon ens komma på tanken att det är en bra ide ? ! ?
Jag anser att strandskyddet ska få finnas kvar, under den enkla förutsättningen att staten gör rätt för sig och ersätter markägarna för att man lade beslag på stränderna.

Samhällets intressen SKA alltid gå före den enskildes men ALDRIG på den enskildes bekostnad!
Ska samhället ska bygga väg, dra ledningar, skapa fritidsområden så är det jättebra, men då ska marken lösas ut från dess ägare till det värde den har. Värdet ska sättas av en oberoende värderare och motsvara marknadsvärdet...och strandtomter i attraktiva områden. Är som sagt var inte billiga ;)

Annie Lööf vill ta bort strandskyddet och bygga villor
Hur kan någon ens komma på tanken att det är en bra ide ? ! ?
Det ÄR en god idé - om man tittar på hur strandskyddet är utformat just nu!

Idag är et ex.vis diken som har vattenunder en kort tid av året, bäckraviner som är torrlagda etc som är skyddade.

Det handlar inte om att tillåta byggande överallt utan om att tillåta byggande där faktiskt inget konkrets skydd behövs. Vem vill skydda ett tidvis vattenförande dike i ett slysnår för naturvårdsintressets skull?

Det måste vara möjligt att bygga på landsbygden. Och här ute finns "vattenförande diken" överallt....

Men man bör ju vara medveten om att Centern var med och konfiskerade strandrätten när markägarna blev bestulna.
Stöld = utan ersättning o lov ta någonting.
DVS rätten att bebygga sin strand.
Så sossarna och centern, som då var ett parti för arrendatorer och småbrukare, slog till och genomförde konfiskeringen.
Vilket idag märks, Det är inte många självägande bönder idag som gillar centern ;)

Det som jag hoppas på är att vilket annat parti som helst utom SD blir det 3dje största.
Så ni som vill motrösta - rösta på Miljöpartiet så att de blir 3dje största i stället.

• Gilla
Reactions: Sol
Det som jag hoppas på är att vilket annat parti som helst utom SD blir det 3dje största.
Så ni som vill motrösta - rösta på Miljöpartiet så att de blir 3dje största i stället.
det är bättre att rösta antingen M eller SaP beroende på vilket block man vill ha i regeringsposition. Och ett starkt MP innebär att SaP får stora svårigheter att ta nödvändiga beslut inom regeringen.

Nja hon var väl en engagerad realpolitiker i G Perssons anda...
Hon hade farliga utrikespolitiska saker för sig.
Farliga på många sätt och farliga för Sverige.
Mest för att hon hade noll koll.

Anna Lind var en framgångsknarkande politikerbroiler utan egen arbetslivserfarenhet.
Ingen verklighetsförankring alls.
Och ja, jag kände henne personligen.

det är bättre att rösta antingen M eller SaP beroende på vilket block man vill ha i regeringsposition. Och ett starkt MP innebär att SaP får stora svårigheter att ta nödvändiga beslut inom regeringen.
Men vi vill inte ha SD till att representera Sverige på det sätt som det 3dje största partiet skall göra.
Verkligen inte.
2dra vice ordförande t.ex.

Det är DÅLIGT!

Anna Lind var en framgångsknarkande politikerbroiler utan egen arbetslivserfarenhet.
De utrikespolitiska saker hon hade "för" sig var regeringens. Att man sedan dumpade skiten i knät på "liket" visar väl moralen i regeringen , den dåvarande....

Men vi vill inte ha SD till att representera Sverige på det sätt som det 3dje största partiet skall göra.
Verkligen inte.
2dra vice ordförande t.ex.

Det är DÅLIGT!
Jag vill att den posten går till det parti folket väljer. Om där sitter en SD;are, MP;are eller V(pk);re är mig egalt.

• Gilla
Reactions: No1

"Anna Lind var en framgångsknarkande politikerbroiler utan egen arbetslivserfarenhet."
Stämmer för de flesta politiker. ;)

Liknande trådar

Relationer Jo ja tackar ja, sa Jimmie o SD :bow:. Först var det Ebba som hade vikt ner sig och då undrade jag vilken partiledare som stod härnest...
Svar
2
· Visningar
318
Senast: Gammeln
·
Äldre Ja ni har väl inte missat att de har börjat visa "inför-programmen" på svt nu? Där vi får höra alla deltagare i Eurovision song contest...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama