Sluta snusa

pepp

Trådstartare
Bestämde mig att jag skulle sluta snusa när jag åkte till London den 3/6, så jag tog min sista snus den 31/5, det gick jättebra hela resan, vi hade ju mycket att göra och tänka på så jag hann aldrig riktigt tänka på det.

DOCK så började jag få mer ångestanfall, minst 1 litet per dag nästan, sen fortsatte det bara när jag kom hem... kan det ha nåt samband? Känns konstigt om det skulle ha det. Men jag blir som lugn av snusandet...
... så ja, nu är jag tillbaka :banghead:

Hur gör man?!


Grejen är den att jag inte ens snusat länge, utan det började som festsnus (för rusets skull) och sen började jag varje dag (så kanske 2 år bara :o)
 
Sv: Sluta snusa

Kanske inte världens roligaste svar, men jag har slutat ett par ggr, snusat i 6 år nu.
Testat med nikotinläkemedel, varvat med onico och slutat helt. Jag får alltid sjuka humörsvängningar och ångestattacker. Har varit utan som längst i 6 mån, hade ångest och konstigt humör hela den tiden. Konstiga betéenden som försvinner när jag börjat igen. Så jag tror absolut att din ångest kan ha med det att göra. Men jag tror, att om du bara har tålamod, så försvinner det säkert efter ett tag. Mitt problem har ju varit just tålamodet... =/

Lycka till förresten! Jag tror på dig!
 
Sv: Sluta snusa

Du får försöka härda ut, har aldrig gråtit så mycket som när jag försökte sluta (för mig fungerade bäst var att bli gravid:p)
 
Sv: Sluta snusa

Försök härda ut, sådär var det för mig med. Slutade snusa för ca 8-9 månader sedan (då hade jag snusat i 6 år ungefär), de första två-tre månaderna hade jag abstinens, ångest, huvudvärk och mådde skit. Tuggade tuggummi när det var som värst och det hjälpte faktiskt litegrann.

När jag känner doften av snus idag kan jag bli sugen men då är det bara att fokusera på något annat så går det över. :)

Lycka till!
 
Sv: Sluta snusa

Enda sättet är att sluta, det är så man gör. Nikotinfritt snus och tuggummi kan hjälpa mot det psykiska beroendet, och det fysiska är faktiskt inte så farligt när man tänker efter. Lite lättretlighet och huvudvärk i ett par dagar kan nog dom flesta härda ut.
 
Sv: Sluta snusa

Fast det var ju inte lite lättretlighet, utan rena ångestanfall o_O men ska försöka ge det en chans till..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 469
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 587
Senast: tott
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 685
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp