Jag har två hundar ( 3 och 5 år), båda är kastrerade hanhundar. Problemet är att den yngre hela tiden markerar inomhus. Främst markerar han sovplatser (sängar och soffor) och då gärna husses plats. Men han kan också få för sig att kissa i vilken hörna som helst. Att det beror på att han vill visa vem som bor här det förstår jag, men vad ska jag göra åt det ? Att han är kastrat beror i första hand på det här, vi trodde dock att det skulle slut men inte då.
Han är i övrigt en underbar hund alltid glad och busig. Han är dock inte den starkaste individen utan är väldigt "fjäskig" mot människor och rätt skrajsen när det kommer andra hundar.
Har någon tips på vad vi ska göra åt kissandet. Han vet att det är fel för han skäms väldigt då det upptäcks.
Just nu löser vi det genom att alltid ha alla dörrar stängda men det känns inte riktigt rätt att ha begränsad rörelsefrihet varken för honom eller den andra hunden.
Han kissar bara när han inte har mänskligt sällskap. Tex. om man går in på toa då passar han på att markera huvudkudden.
Hjälp snälla ! Att göra sig av med hunden är inget alternativ.
Han är i övrigt en underbar hund alltid glad och busig. Han är dock inte den starkaste individen utan är väldigt "fjäskig" mot människor och rätt skrajsen när det kommer andra hundar.
Har någon tips på vad vi ska göra åt kissandet. Han vet att det är fel för han skäms väldigt då det upptäcks.
Just nu löser vi det genom att alltid ha alla dörrar stängda men det känns inte riktigt rätt att ha begränsad rörelsefrihet varken för honom eller den andra hunden.
Han kissar bara när han inte har mänskligt sällskap. Tex. om man går in på toa då passar han på att markera huvudkudden.
Hjälp snälla ! Att göra sig av med hunden är inget alternativ.