Sluta bitas?

replica

Trådstartare
Fick hem en liten collievalp i torsdags.. Han är nu 9½ vecka och biter i precis allt; sladdar, skor, gardiner, stolsben, plankorna under sängen, golvlister, mattor osv..

Har aldrig haft eb valp som har bitit så, har haft 3 collies innan och de har endast varit på sina egna leksaker..

Hur ska jag få honom att sluta?:crazy: Kan inte ens vända bort blicken i 1 minut innan han är framme och biter på något. Är han stressad? Eller kan valpar helt enkelt vara sådana? Hur får man det att sluta?:crazy:
 
Sv: Sluta bitas?

Min hund bet också på allt som liten.

Skohyllan fick flytta på toan vid dörren så hon inte skulle gnaga på den eller skorna.
Man fick lära sig att flytta undan allt tuggvänligt, vilket tog tid och ibland var svårt.

Då hon tuggade på knoppar på byrån, trösklar vid dörrarna, bordsben osv. så hade vi äppelcidervinäger på ett papper och drog över det hon tuggade på.
Hon blev då fruktansvärt arg och skrek nästa rakt ut :p men hon tuggade inte just då.
Visserligen fick man "fylla på" med äcklig smak emellanåt, men det fungerade!
När tänderna var bytta fick allt träaktigt vara ifred!

Vi inskaffade också ett lager märgben i frysen som hon fick med jämna mellanrum (ett nytt i veckan kanske i början) och bytte förbjudna saker med ett bestämt "Nej!" till ett ben eller leksak!

Fröken är numera 2 år och tuggar inte på förbjudna saker (utom mattes tofflor emellanåt :angel: , men då släpper på kommando).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 598
Senast: fixi
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 383
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp