Sluta amma?

skogstomten

Trådstartare
Usch jag är en nedrans högproducerande mjölkkossa :o
Försöker få slut på amningen nu,
men lilla exem fia har lite svårt att sova på nätterna ibland
och då blir det till slut att hon får tröstamma
för att vi ska få sova lite på nätterna.
Följdaktligen hålls ju mjölkproduktionen igång.

Hade lite mindre ett tag av olika anledningar,
nu är det dock full rulle .
Hon ammas ju aldrig dagtid men ja,
så fort jag äter minsta lilla nu
så blir det överfyllda ömma bomber där fram.

Några bra tips?
Åka bort ett tag så jag inte frestas att låta henne snutta på nätterna?
(för att få sova :angel: )

Sv: Sluta amma?

Några bra tips?
Åka bort ett tag så jag inte frestas att låta henne snutta på nätterna?
(för att få sova :angel: )
1. Bestäm dig! ;)
2. Ta på behå och t-shirt när du sover för att försvåra för både dig och bebis att ta till bröstet "för lätt".
3. Börja skjuta fram och skjuta ihop amningstillfällena under natten. (Ex om hon ammar vid 24, 03 och 05; börja med att skjuta fram 24 till 01 eller 02 och ta bort 03-målet till att börja med. Sen kan du skjuta fram 05-målet till 07 och så småningom börja skjuta fram det enda nattmålet som är kvar)
4. Erbjud vatten eller ev välling i nappflaska istället för bröstet.
5. Dela på att natta om med din partner. Du kan sova i annat rum några nätter om det är svårt att bryta mönstret.
6. Om brösten blir stinna/onda; massera/handpumpa ut liiiiitegrann bara.

Det var några tips som kanske kan vara till användning?

Haha ja bestämma mig är det väl mest frågan om.
Det och härda ut. :p

Får bli ett annat rum också.
Jag tror att det blir lättare nu när hon börjar vänja sig vid nappflaska också.
Tidigare har hon varit avig till det, så flaska och lite vatten.

..och små handpumpa ur liiite som du säger,
dom blir ju verkligen överfyllda.
Nästan löjligt att man ska vara sån mjölkkossa. :devil:
Kanske skulle tagit jobb som amma. :angel:

Tack för ditt svar, blev lite mer peppad nu!

Mitt tips är att låta karln ta henne under några nätter.. Jag sov på soffan i vardagsrummet i 3 dagar och sambon tog Rasmus i sovrummet. Rasmus brydde sig inte nämnvärt att jag inte var där med mina tuttar.. Jag (som så många andra) trodde ju att tuttarna var den enda tryggheten som han hade, dom var lösningen på allt. Men så är det inte! När jag inte fanns där då fanns tuttarna inte att ta till heller så då var det aldrig ett alternativ! Allt gick över förväntan så snuttproblemet som vi hade (han snuttade och snuttade och snuttade hela nätterna sista veckorna innan vi tvärt slutade) försvann direkt!

Värre var det för mina tuttar.. Dom var inte alls med på noterna trots att jag handmjölkade ur det värsta och masserade och höll på, jag hade Dolly Partontuttar i 2 veckor innan produktionen började minska..

Så slutligen, enkelt för sonen, svårare för mig.. :crazy:

Mitt tips är absolut att låta karln ta henne.. Det gör ondast i mammahjärtat, jag lovar! Bättre att lära henne att sluta och sen ta hand om dig själv utan henne. Det är lättare att få slut på produktionen utan barn tycker jag!

*knapplån*

Har inga tips då jag sitter i samma situation själv. Tänkte haka på i tråden och be om lite tips.

Börjar jobba i januari och då kan inte skrutt fortsätta amma på nätterna. Om det fungerar fortsätter jag gärna amma honom på kvällen och morgonen. Just nu ammas han inget på dagarna (nåja kanske 1 g/dag någon dag i veckan ....)

Han äter helst inte gröt, vägrar välling och nappflaska överhuvudtaget.

Vi har trixat lite med kvällsrutinerna för att se hur man ska få honom att äta bäst innan läggdags. Som det ser ut nu äter vi middag, riktig mat, vid 18-tiden. Efter det badas han, varvar ner och ammas i sängen innan läggning vid 19. Vaknar och ammas igen vid 22-23-tiden sen an det bli x antal gånger per natt.

Sambon har tagit honom någon natt, det har varit en del stök och bärande men amningen har då kunnat minskas till 1 gång vid 3-tiden sen "morgonamning" mellan 5-6. När jag tar honom igen fungerar inte det, tyvärr jobbar sambon natt så jag tar de flesta nätterna.

Antar att det bästa är att sambon får ta några nätter över jul och att det bara är att stå ut men finns det några tips för att underlätta? Tips på andra kvällsrutiner?

Liknande trådar

Småbarn Ja, jag kände att jag ville ha en sån tråd. Jag vet inte hur den kommer utvecklas, eller om andra finner det intressant, men jag tänker...
2
Svar
38
· Visningar
3 914
Gravid - 1år I lite mer än två veckors tid har vi haft projektet sluta nattamma, det blev avbrutet två nätter förra veckan när Cornelis var magsjuk...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: _Maria_
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 259
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 343
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar