SLUs foderhäften

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har bara det gamla foderhäftet från SLU (från -98 eller nåt).
Är det någon som kan tala om för mig VAD i det som är utbytt eller kompletterat i den nyaste utgåvan? Är det lönt att skaffa sig den nya eller räcker det med att komplettera med nån textsnutt tror ni?

Sv: SLUs foderhäften

Den största skillnaden (mitt intryck i alla fall, har inte lusläst och jämfört) är att man bytt ut de "gamla" arbetsnivåerna lätt, medel och hårt arbete mot "10 min arbete i gångarten X förbrukar Y MJ". Du kan därmed beräkna energibehovet efter hur långa arbetspass hästen går.

Sedan kan det kanske vara en del småjusteringar, men inga revolutionerande förändringar. Du klarar dig på de gamla böckerna.

(Tyvärr har jag precis packat ner mina häften, så det är allt jag kan komma med just nu.)

Sv: SLUs foderhäften

Jag har för mig att jag ringde SLUs växel i uppsala och blev vidarekopplad därifrån till nån som tog en beställning... MEn det är, som sagt, ganska många år sen...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 398
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 962
K
Hästmänniskan Jag har haft flera medryttare till mina hästar under årens gång, har aldrig annonserat utan dom har sökt upp mig och frågat om att få...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 679
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar